Dobrovolní hasiči v Táboře mají velkokapacitní Tatru, vyrobili ji v Kobitu
Slatiňanský nástavbář KOBIT – THZ dodal jednotce sboru dobrovolných hasičů města Tábor novou velkoobjemovou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Tatra Force. S financováním vozu za 7 500 427 korun včetně DPH pomohla městu Evropská unie v rámci IROP a také státní rozpočet.
Podvozek
Třínápravový podvozek Tatra Force disponuje pohonem všech kol, každá náprava je vybavena uzávěrkou diferenciálu. Standardní tatrovácký vidlicový osmiválec T3D-928–31 o výkonu 325 kW je spřažen pouze s manuálně řazenou převodovkou.
Na levé straně vozu je zásuvka Rettbox-Air pro dobíjení akumulátorů a doplňování stlačeného vzduchu. Po nastartování se samočinně odpojí.
Vozidlová radiostanice je analogová Motorola, její druhé obslužné místo v podobě mikrofonu a reproduktoru je u ovládacího panelu čerpadla.
Ve třímístné kabině jsou umístěny ruční radiostanice, ve dvou dobíjecích úchytech svítilny. Řidič má v zorném poli 4" displej navigace s mapovou výbavou pro Českou republiku a 5" displej couvací kamery. Ta je vyhřívaná a odolná proti prachu i vodě.
V přední části je v podélnících rámu u předního nárazníku uchycen elektrický lanový naviják Rhino 12 s tažnou silou 51 kN.
Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.
Nástavba
Karoserie účelové nástavby je vyrobena z profilů ze slitiny lehkých kovů a olepena plechem. Mezi přední a zadní skříní je uložena nádrž na hasivo z nerezavějící oceli o objemu 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla.
Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů, ve vysokotlakém režimu je to až 250 litrů za minutu. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybavenu ručně nastavitelnou regulací.
O osvětlení bezprostředního okolí nástavby se starají světlomety zapuštěné do jejich boků a zadní části. K dispozici jsou rovněž dva LED světlomety s magnetickým uchycením.
Na horní pochůzné plošině je přípojný bod pro lafetovou proudnici.