Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Mobilní kontrolní a koordinační vozidla od firmy VESTA AUTO

Společnost VESTA AUTO s.r.o. v roce 2008 a 2009 provedla přestavbu několika vozidel pro MV ČR – Cizineckou policii a Centrum služeb pro silniční dopravu. Jednalo se o speciální mobilní kontrolní a koordinační vozidla.

Pro Cizineckou policii se těchto speciálů vyrobilo celkem 9 vozidel a pro CSPSD bylo do dnešního dne vyrobeno 10 vozidel a dalších 5 vozidel bude vyrobeno v příštím roce.

Jak již bylo řečeno, Cizinecká policie obdržela 9 speciálních vozidel nazvaných „Schengenská kontrolní vozidla – schengen bus." Tato vozidla se svým vybavením mohou směle zařadit po bok podobným speciálů, které se používají v EU i jinde.

Zástavba je zhotovena na podvozku Ford Transit LWB a je rozdělena na 3 části.

1. část je kabina posádky.

2. část je tzv. pracovní místnost: Tato část je tepelně a hlukově izolována, obložena netříštivím a omyvatelným materiálem, osvětlení je zajištěno 4 zapuštěními zářivkami a dvěma čtecími světly. Teplotu lze regulovat nezávislým teplovzdušným topením a nezávislou klimatizací . Dále je prostor vybaven stolem ve tvaru L, dvěma speciálními otočnými a posuvnými sedačkami s loketními opěrkami. Nad stolem v zadní části na přepážce je skříňka s uzavíratelnými dvířky. Tato část je také vybavena speciálními přístroji na kontrolu dokladů, totožnosti apod., které jsou stabilně uchyceny na pracovním stole. Včetně speciálních kontrolních přístrojů jsou zde i notebooky, tiskárny a LCD obrazovky napojené na speciální přístroje kvůli lepšímu rozlišení, připojení na mobilní internet atp. Vozidlo je samozřejmě vybaveno radiostanicí Matra a různými držáky na ruční speciální přístroje vč. ručních svítilen.

3. část: v této části se nachází zapuštěný výsuvný, pneumatický osvětlovací stožár , dvě police pro odkládání materiálu a příslušenství, výsuvné plato na elektrocentrálu, držáky dopravních značek, kuželů a jiného příslušenství, používané Policií ČR.

V této části se také nachází elektrický rozvod zástavby. Vozidlo funguje na 3 okruhy. 1. okruh je ze dvou 200Ah gelových baterií, tedy okruh 12V přes měnič napětí 2500W. 2. okruh je přes vnější zástrčku CEE a napájeno přes elektrocenálu. 3. Okruh je taktéž přes vnější zástrčku CEE, ale napájení je přímo z 230V zdroje. Napájení z 2 a 3 okruhu vede přes automatický dobíječ, který při napájení z 230V zároveň dobíjí gelové baterie v zástavbě.

Vozidlo je na pravé straně vybavenou výsuvnou markýzou s magnetickým pracovním světlem na kloubovém držáku.

Všechny 3 popsané části jsou od sebe odděleny přepážkami, přičemž mezi 1 a 2 částí je přepážka s posuvným a zatmaveným oknem.

Při samotné výrobě vč. vývoje byly použity nejmodernější technologie jako jsou např. zhotovení 3D výkresů, řezání materiálu paprskem nebo použitím komponentů od renomovaných firem jako např. Rosenbauer, Hella, Webasto apod.

Při vývoji tohoto vozidla jsme taktéž využili nové služby, kterou našim zákazníkům při komplikovaných zástavbách nabízíme a to je zpřístupnění speciální webové stránky, která je pravidelně aktualizována a kde zákazník může z pohodlí své kanceláře či z domova nahlížet do 3D výkresů a kontrolovat příp. změny či postupy prací. Tato služba se nám velmi osvědčila a budeme ji i nadále nabízet svým zákazníkům. Zejména u hasičských záchranných sborů např. při výrobě nové cisternové stříkačky nebo při rekonstrukcích – GO hasičský vozidel by se mohla tato služba možnosti náhledu do 3D výkresů zavést.

Druhou, ze jmenovaných zakázek, jsou vozidla pro Centrum služeb pro silniční dopravu na podvozcích VW Crafter a i zde je rozdělení na tzv. 3 části.

1. část je kabina posádky řidiče, která však není oddělena přepážkou od tzv.pracovního prostoru.

2. část pracovní – je tepelně a hlukově izolována, obložena netříštivím a omyvatelným materiálem, osvětlení je zajištěno 2 zářivkami LAS 16/12 a třemi čtecími světly . Teplotu lze regulovat nezávislým teplovzdušným topením a nezávislou klimatizací . Tato část je dále vybavena polstrovanou lavicí s potahem ve vzorku VW a posazenou zády ke směru jízdy a sedačkám posádky kabiny řidiče. V této lavici je po odklopení sedáku úložný prostor, v kterém je uloženo nezávislé topení a přenosná lednička. Na levé straně (tedy straně za řidičem) se nachází malý pracovní stolek a nad stolkem skříňka s uzamykatelnými dvířky. Na pravé straně za bočními posuvnými dveřmi se nachází druhý pracovní stolek. U každého stolku jsou pak sedačky s tříbodovým bezpečnostním pásem – polstrování opět ve vzorku VW.

Prostor oddělující 2 a 3 část je tvořen nábytkovou soustavou Sortimo s roletkou. V této nábytkové části se nachází výsuvný šuplík směrem do pracovního prostoru pro tiskárnu a prostor k uložení dokumentů.

3. část je z větší části tvořena již zmiňovanou nábytkovou soustavou Sortimo. Zde jsou na levé straně úchyty pro mobilní váhy vč. dalšího příslušenství a elektrocentrála. Otevřené police nábytku Sortimo umožňují uložení méně objemných věcí či potřebných přístrojů. V pravé dolní nábytkové soustavě je umístěno nerezové umyvadélko s tekoucí vodou.

Vozidla jsou opět zapojena na 3. el. okruhy, tedy na 12V, 230V a elektrocentrálu. Také tato vozidla jsou vybavena osvětlovacím stožárem, tentokráte však ne výsuvným, ale sklopný s dvěma světelnými oranžovými rampami v provedení LED Whelen Justice.

Tato speciální vozidla jsou určena zejména pro kontrolu nákladní dopravy. Podobné vozidlo dostane na konci roku i Policie ČR tentokrát na podvozku Mercedes Sprinter.

Naše firma věří, že podobná vozidla by šla uplatnit i ve složkách HZS a to zejména pro řízení v krizových situací, kdy je nutné dokonalé souhry všech složek při záchraně osob, majetku a věcí. Vozidla lze vybavit i kamerovými systémy vč. přenosných kamer na přilbách či jiných součástí výstroje hasičů a dalšími speciálními přístroji dle zadání uživatele.


-swo-

Sdílet