Pátek 22. listopadu 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nový TA Nissan u českobudějo­vických drážních hasičů

Jednotky HZS SŽDC obdržely na počátku tohoto roku několik nových terénních automobilů Nissan X-Trail a Nissan Navara. Představujeme vám druhý jmenovaný v podobě, jak si ho nechali upravit drážní hasiči z Českých Budějovic u firmy KEB-EGE.

Jednotky HZS SŽDC obdržely na počátku tohoto roku několik nových terénních automobilů Nissan X-Trail a Nissan Navara. Představujeme vám druhý jmenovaný v podobě, jak si ho nechali upravit drážní hasiči z Českých Budějovic u firmy KEB-EGE.

Jedná se o klasický pick-up s dvojitou kabinou, tedy verze Nissan Navara Double Cab pro osádku 1+4. Automobil je osazen dieselovým motorem o výkonu 126 kW. Převodovka je manuální 6-ti stupňová. Pohon je zajištěn volitelně na všechny čtyři kola.

Vestavba byla provedena firmou KEB-EGE formou vyjížděcího plata, na kterém byl maximálně využit veškerý prostor pro uložení potřebných technických prostředků. Vše je uloženo přehledně a každou věc lze snadno vyjmout k okamžitému použití. Další prostředky mají své místo uvnitř kryté korby a to na bocích v prostoru blatníků. I zde je po vysunutí plata zajištěn pohodlný přístup. Pod platem najdeme tažné zařízení. V přední části vozu je umístěný lanový naviják.

Automobil je vyveden v červené barvě dle katalogu firmy, na boku je bílý pruh. Výstražné zařízení a záblesková světelná rampa + zadní maják je od výrobce Federal Signal, doplňková přední modrá LED světla jsou od firmy Whelen. Na střeše je dále umístěn hledáček Tesla Holomý. Osvětlení prostoru korby, resp. Plata s vybavením je zajištěno pomocí LED hadů.

TTD TA-L3 Nissan Navara Double Cab

Podvozek: Nissan
Motor: řadový čtyřtaktní dieselový čtyřválec Nissan YD25DDTi
Výkon: 126 kW při 4000 ot/min
Pohon: volitelný 4×2/4×4
Převodovka: manuální šestistupňová
Pneumatiky: 255/70 R16
Kabina: prodloužená, klimatizovaná
Osádka: 1+4
Rozvor: 3200 mm
Délka: 5220 mm
Šířka: 1850 mm
Výška: 1779 + 200 mm včetně majáku
Celková hmotnost: 2805 kg
Max. hmotnost brzděného přívěsu: 3000 kg

Vybavení

naviják 4,0t WINCH 2× volná kladka, úvazky, řetěz
hydraulické vyprošťovací zařízení LUCAS
pneumatické zvedací vaky HOLMATRO
motorová rozbrušovací pila DOLMAR PC – 731
přímočará aku pila RYOBI
motorová řetězová pila STIHL MS 361
IDP Drager 2× + záložní lahve 30MPa
2× zkratovací tyče rozkládací 4 dílné
dielektrické rukavice
SCOOP rám
teleskopický žebřík
2× pracovní polohovací pás ALPIN – BUPEX + statické lano 30m + 4× karabina
zdravotnický batoh ER-20/HZS/III +Ambuvak MultiHelp 1
sekyra + lopata FISKARS
VRVN
sorbent SPILKLEEN
svítilny STREEMLIGHT 310, ADALIT L – 2000A
kufr s nářadím
nářadí na vnikání do uzavřených prostor
2× práškový + 2× sněhový hasící přístroj
detekční trubičky + nasávač
orientační měřidlo radiace DC – 3B – 72


Takto vybavené vozidlo je ve výjezdu od 2. 9. 2009 a již týden nato mělo za sebou první mimořádnou událost. Dne 8. 9. 2009 při střetu osobního automobilu s osobním vlakem v Českých Budějovicích. Řidička byla převezena ZZS do českobudějovické nemocnice.

Pro POŽÁRY.cz P. Hasík, O. Vajo a L. Mala – www.hasicicb.estranky.cz

 -wap-

Sdílet