Tatra Force pro pražskou městskou část Lipence má automatickou převodovku, vůz dodala firma Kobit
Jednotka sboru dobrovolných hasičů pražské městské části Lipence disponuje novou cisternovou automobilovou stříkačkou na podvozku Tatra Force. Vůz obci dodala firma Kobit THZ.
Podvozek
Třínápravový podvozek Tatra Force je poháněn vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem Tatra o výkonu 325 kW, který splňuje emisní normu Euro 5. Převodovka Allison 4500P TC551 je automatická s hydrodynamickým měničem převodových stupňů.
Poháněna jsou standardně kola zadních náprav, pohon přední je připojitelný. Všechny diferenciály jsou vybaveny uzávěrkou.
Ve dvoudveřové kabině je v dosahu sedadla velitele dvojice samostatných 12V zásuvek pro případné napojení nabíjecích prvků mobilních telefonů, nechybí ruční pracovní světlomet s kabelem o délce 3 m, napojený přes zásuvku na elektrickou soustavu CAS.
Kabina osádky je dále vybavena topením nezávislým na chodu motoru a jízdě, klimatizací a v dosahu sedadla velitele prostorem pro bezpečné uložení dokumentace formátu A4.
V kabině najdeme čtyři dobíjecí úchyty pro ruční svítilny Survivor LED a ruční radiostanice. Vozidlová radiostanice je analogová.
CAS je vybavena zásuvkou Rettbox-Air 230 V pro dobíjení akumulátorových baterií sdruženou s přípojným místem pro doplňování tlakového vzduchu. Sdružená zásuvka se při spuštění motoru samočinně odpojí, její součástí je inteligentní nabíjecí zařízení.
Přední část kabiny osádky je ve spodní části vybavena asanační lištou. Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.
Nástavba
Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení.
Prostory pro uložení požárního příslušenství po stranách účelové nástavby jsou vybaveny roletkami z lehkého kovu s průběžnými madly v celé šířce.
Zadní část nástavby je vybavena kamerou pro sledování prostoru za vozem z místa řidiče. Kamera je vyhřívaná, odolná proti prachu a vodě a zobrazovací část o velikosti 5“ je umístěna v zorném poli řidiče.
Účelová nástavba je v horní části vybavena přípojným prvkem pro napojení odnímatelné lafetové proudnice. Ta má průtok 800 litrů za minutu a účinný dostřik 50 metrů. Lafetová proudnice je konstruována současně jako přenosná.
Čerpací jednotka THZ 3000 s obslužným místem je umístěna v zadní skříni. Dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a 150 litrů za minutu při tlaku 40 barů. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.
Nádrž na hasivo je vyrobena z nerezové oceli a pojme 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla.
Osvětlení prostoru okolo účelové nástavby je zajištěno vně umístěnými zdroji neoslňujícího světla částečně zapuštěnými do bočních stěn a do zadní stěny účelové nástavby.
CAS je v prostoru mezi kabinou a účelovou nástavbou vybavena pneumaticky vysouvaným osvětlovacím stožárem o výšce 5 metrů od země se čtyřmi 24V LED světlomety s celkovým světelným tokem 20.000 lumenů.