Zářivě červená Tatra pro obec Kyšice přijela z THT v Poličce, na pořízení přispěl i Plzeňský kraj
Do Kyšic u Plzně dorazila nová cisternová automobilová stříkačka na podvozku Tatra Terrno z produkce tuzemského nástavbáře THT Polička.
S financováním vozu za 6 685 250 korun včetně DPH pomohl obci dotací ve výši 500 000 korun také Plzeňský kraj a Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod částkou 2 500 000 korun.
Slavnostní předání proběhlo 5. ledna 2019 před hasičárnou v Kyšicích, jejíž rekonstrukce byla nedávno dokončena a stala se tak jednou z dominant obce.
Obec Kyšice se nachází v okrese Plzeň-město v Plzeňském kraji. Žije v ní 974 obyvatel. Kyšice jsou nejvíce známé těžbou hrnčířské hlíny a kaolinu. Místní dobrovolná jednotka je zařazena do kategorie JPO III.
Podvozek
Dvounápravový podvozek R55 je vybaven uzávěrkami všech diferenciálů. Motor o výkonu 325 kW pohání standardně kola zadní nápravy, pohon přední je připojitelný. Hnací sílu motoru přenáší na kola pouze manuálně řazená mechanická převodovka.
Kabina je na levém boku vybavena sdruženou zásuvkou Rettbox-Air pro doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů. Ta se při nastartování samočinně odpojí.
V zadní řadě sedadel jsou držáky pro vzduchové dýchací přístroje Saturn, mezi opěradly jsou náhradní láhve. Zbývající dva přístroje jsou uchyceny v kabině.
Vozidlové radiostanice jsou v Tatře dvě – analogová i digitální. Druhé obslužné místo je u ovládacího panelu čerpadla v zadní části automobilu.
V šesti dobíjecích úchytech jsou ruční radiostanice, v dalších šesti svítilny.
V dosahu velitele je pracovní světlomet s 3metrovým kabelem, napájený je z palubní soustavy vozu. K dispozici je rovněž výjezdový tablet.
Přední část kabiny osádky je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem s tažnou sílou ve vodorovné rovině 50 kN a s jištěním proti přetížení. Pod ním je asanační lišta.
Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.
Nástavba
Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů.
Mezi kabinou a nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s 24V LED světlomety o celkovém světelném toku 20 000 lumenů. Vybaven je funkcí automatického složení do přepravní polohy po odbrzdění.
Bezprostřední okolí osvětlují LED světlomety na bocích a zádi cisterny. Na horní pochůzné plošině nástavby je přípojný bod pro odnímatelnou lafetovou proudnici.
LED stavoznaky rovněž signalizují zbývající množství hasiva v nádrži, umístěny jsou na obou bocích. Ta je z nerezavějící oceli a pojme 4 600 litrů vody a 300 litrů pěnidla.
Čerpací zařízení THT PKA 3000 dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu v nízkotlakém a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.
Hygienické prostředky – tedy tekuté mýdlo v dávkovacím zásobníku a papírové ručníky – jsou uloženy v pravé zadní skříni na výsuvném prvku se zásobníkem vody o objemu 10 litrů. Součástí je spirální hadice s ofukovací tryskou, která je napojena na tlakovou vzduchovou soustavu CAS.
Zadní část nástavby je vybavena kamerou pro sledování prostoru za vozem. Kamera je vyhřívaná, odolná proti prachu a vodě a její zobrazovací část o velikosti 5“ je umístěna v zorném poli řidiče.