Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči ze Strání mají novou cisternu, zářivě červenou Scanii obci dodala firma Kobit – THZ

Novou cisternovou automobilovou stříkačku zařadili do svého vozového parku hasiči z obce Strání. Zářivě červenou Scanii jim za bezmála šest milionů korun dodala firma Kobit – THZ, na financování se podílela Česká kancelář pojistitelů.

Podvozek

Podvozek je dvounápravový Scania P440. Motor o výkonu 323 kW přenáší svou hnací sílu na kola zadní nápravy, pohon předních je připojitelný. O řazení převodových stupňů se stará automatizovaná převodovka Opticruise bez spojkového pedálu.

Podmetací řetězy na zadní nápravě lze přiřadit za jízdy do rychlosti 50 km/h, ovládány jsou z prostoru řidiče, jejich chod je světelně signalizován.

Na levém boku kabiny je sdružená zásuvka pro konzervaci a dobíjení akumulátorů a doplňování stlačeného vzduchu Rettbox-Air. Po nastartování se samočinně odpojí.

Pro spojení slouží vozidlový digitální terminál, hasiči mají k dispozici analogové ruční radiostanice ve čtyřech dobíjecích úchytech. Další čtyři slouží pro ruční svítilny.

Kabina je vybavena nezávislým topením.

V dosahu velitele je ruční pracovní světlomet s kabelem o délce 3 metry a tablet ASUS Zenpad v dobíjecím úchytu.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány dýchací přístroje, náhradní tlakové láhve a zbývající dva přístroje najdeme v účelové nástavbě.

Přední část kabiny je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem RHINO 12 s tažnou sílou ve vodorovné rovině 51 kN s jištěním proti přetížení. Pod ním je asanační lišta.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou do hloubky 750 mm.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Pro usnadnění přístupu k příslušenství je po obou stranách opatřena stupačkami pod první a poslední roletou.

Mezi kabinou a nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný stožár TVS-01 se čtyřmi LED světlomety. Ten je napájen z 24V soustavy podvozku, jeho celkový světelný tok je 20 000 lumenů. Osvětlovací stožár je vybaven funkcí samočinného složení do přepravní polohy a to i po uvolnění parkovací brzdy.

Osvětlení prostoru okolo vozu je zajištěno LED světly v okapové liště na bocích a zadní části nástavby.

Čerpací jednotka THZ 3000 je umístěna v zadní skříni účelové nástavby a dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a 250 litrů za minutu při tlaku 40 barů. Prostor je vyhřívaný.

Nádrž na hasivo je z nerezavějící oceli a pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla, aktuální množství hasiva signalizují LED stavoznaky na obou bocích.

Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

Hygienické prostředky tekuté mýdlo v dávkovacím zásobníku a papírové ručníky jsou uloženy v v pravé zadní skříni nástavby na výsuvném prvku. Do tohoto prostoru je vyvedena hadice, která je napojená na nádrž na vodu a je určena k základní hygieně osádky. Součástí prostoru je spirální hadice s ofukovací tryskou.

Zadní část nástavby je vybavena kamerou pro sledování prostoru za vozidlem. Kamera je vyhřívaná, odolná proti prachu a vodě a její zobrazovací část o velikosti 5“ je umístěna v zorném poli řidiče.

Sdílet