Sobota 6. července 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Na seřaďovacím nádraží v Nymburce řešili drážní hasiči únik kapalného oxidu uhličitého

Dne 15. 5. 2019 směna A JPO Nymburk Hasičské záchranné služby Správy železniční dopravní cesty zasahovala s CAS 20 Tatra 815 o síle 1+3 na seřaďovacím nádraží v Nymburce u úniku nebezpečné chemické látky z železničního kotlového vozu.

Po příjezdu na místo zásahu bylo průzkumem zjištěno, že dochází k úniku nebezpečné látky z odpadního potrubí přetlakového ventilu kotlového vozu. Vůz byl označen, v souladu s předpisem R.I.D., oranžovou tabulkou označující přepravu nebezpečných látek, s UN kodem a Kemlerovým číslem 22/2187, jednalo se o přepravu oxidu uhličitého kapalného.

Jednotka provedla na příkaz velitele zásahu vytýčení nebezpečné zóny. VZ povolal na místo zásahu posilovou jednotku HZS STC kraje z požární stanice Nymburk. Nařídil použití dýchací techniky a zásahových obleků.

Jednotka prováděla kontinuální měření koncentrace CO2 přístrojem GasAlert a měření teploty železniční cisterny a všech ventilů pomocí termokamery. VZ vyrozuměl ohlašovatele a na místo povolal vozmistra.

Po společné poradě a určení dalšího postupu jednotka provedla odpuštění CO2 z cisterny. Tím snížila tlak v cisterně na cca 21 bar. Dále provedla manipulaci s kohoutem přetlakových ventilů. Poměrně obtížně ventily vrátila do původní polohy.

Následným závěrečným průzkumem již nebyl zjištěn žádný další únik látky. Po konzultaci všech zúčastněných s majitelem byl vůz předán přepravci k pokračování jíz­dy.

Kromě toho jednotka provedla ve spolupráci s pracovníky SPS Praha pomoci automobilové plošiny AP 27 Tatra 815 o síle 1+1 opravu střešní krytiny na výpravní budově železniční stanice Libice nad Cidlinou.

Aby toho nebylo málo, ještě stihla plánovaný výcvik s motorovou pilou a zajistila pohotovost při případně přepravě inspektora.

Jiří Zima
velitel JPO Nymburk
HZS SŽDC
Sdílet