Hasiči v Blatné mají novou Tatru Terrno, dodala ji společnost THT Polička
Ve čtvrtek 15. listopadu 2018 zástupci města Blatná převzali nový vůz CAS 20 Tatra Terrno od firmy THT Polička. Cisterna se zařadí do výjezdu vedle CAS 32 T148 z roku 1982.
Vozidlo bylo vysoutěženo za cenu 6 590 870 s DPH. Podařilo se využít dvě dotace a to 2 500 000 Kč z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů a 1 500 000 Kč přispěl Jihočeský kraj. Zbylou částku 2 590 870 Kč zaplatí město Blatná ze svého rozpočtu.
V ceně vozu je i částečná výbava za 375 000 Kč. Další výbava jako nové hadice, savice, proudnice, AED byla pořízena z rozpočtu jednotky.
Vozidlo dodala firma THT Polička, která vyhrála výběrové řízení v polovině září 2018 a dle smlouvy předala za 8 týdnů.
Vzduchem chlazený osmiválcový motor disponuje výkonem 325kw, plní emisní normu Euro 5 pomocí systému selektivní katalytické redukce.
Řazení je bohužel pouze manuální, zajišťuje ho mechanická převodovka Tatra 14TS210L.
Obě nápravy jsou osazeny kotoučovými brzdami.
Tatra veze v nerezových nádržích 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla, je určena pro smíšený provoz a vybavena dle vyhlášky redukovaně.
Nástavba je šestiroletová, sešroubována z hliníkových profilů a olepena plechem. Jako barva vozu byla použita červená RAL 3024, vůz je polepen speciální folií a exponovaná místa jsou lakována.
Mezi kabinou a nástavbou je umístěn osvětlovací stožár TVS02 se čtyřmi LED moduly o výkonu celkem 80 W a svítivostí 29 000 lumenů. Stožár je napájen ze soustavy CAS, je dálkově ovládaný a disponuje automatickým složením do přepravní polohy po uvolnění parkovací brzdy.
V přední části vozu je na podélnících rámu uchycen lanový naviják Dragon Winch Maverick DWM 1200HD s tažnou silou 5 443 kg s ochranou proti přetížení. Naviják je možné ovládat přípojným kabelovým ovladačem nebo ovladačem dálkovým a je možná jeho úplná demontáž pomocí dvojice čepů.
Světelná LED rampa od firmy Tesla Holomý je v přední části plně osazena čtyřmi rohovými a šesti přímými moduly, reproduktor je umístěn pod přední maskou. Ovládání výstražného světelného a zvukového zařízení je možné z místa řidiče i z dosahu velitele, přepínání tónů probíhá pomocí klaksonu či tlačítkem nad místem velitele vozu. VRZ je doplněn podtlakovou houkačkou. Na přední masce jsou umístěny dva LED výstražné moduly, které je v případě potřeby možné úplně vypnout.
Boky vozu jsou osazeny stavoznaky znázorňující hladinu vody i pěnidla.
Pro modelový rok 2018 a novější Tatra nabídla několik změn v barvě palubní desky a okolních plastů, vnitřní část kabiny je osvětlena LED světly.
Hlavní, mlhová a denní světla jsou osazena také technologií LED.
Vůz dokáže brodit klidnou vodou do hloubky 1 200 mm, pro tento případ jsou použity přídavné potkávací a dálkové světlomety, které při zapnutí automaticky odpojí světla pod čárou brodění. Je upraven i nárazník, který je zaoblen a bude montován na nástupce tohoto modelu Tatra Terra.
V kabině vozu je umístěna analogová i digitální vozidlová radiostanice, další čtyři ruční radiostanice jsou umístěny před zadní řadou sedadel spolu s držáky a svítilnami Survivor. Před sedadlem velitele je uchycen dobíjecí držák tabletu a hledáček.
V druhé řadě sedadel jsou držáky pro čtyři dýchací přístroje Dräger s kompozitními lahvemi, další přístroje jsou na kapotě motoru a pod zadním sedadlem. Mezi držáky přístrojů jsou umístěny tři náhradní tlakové láhve.
Masky s náhlavním křížem a kandaháry jsou uloženy v přední polici. Před zadní řadou sedadel je v horní části hliníková police přes celou šíři kabiny, ve spodní části je uchycena páteřová deska Spencer včetně fixátoru hlavy, nohou a fixačních popruhů.
Mezi řidičem a velitelem jsou instalovány dva držáky pro zásahovou přilbu.
V dosahu řidiče je umístěn displej couvací kamery Dometic Waeco, která se spouští při zařazení zpětného chodu automaticky. Kamera je vodotěsná a vyhřívaná.
Zadní část kabiny je vybavena LED osvětlením s možností přepnutí na noční režim s nerušivým červeným světlem, dále je vybavena, záchrannými lany, automatickým externím defibrilátorem a záchranářským batohem.
Vůz je upraven pro dodatečnou montáž asanační lišty a lafetové proudnice na horní pochůzné plošině nástavby. Tam jsou umístěny i dvě hliníkové bedny pro uložení rozměrného vybavení jakou jsou savice, sací koš a podobně. Na plošině je uložen i 50litrový uzavíratelný sud a proudnice na střední pěnu AWG M4.
Čerpací zařížení je možné spouštět i z kabiny vozu, může pracovat v nízkotlakém (2 000 l/min) či vysokotlakém režimu (250 l/min).