Hasičská technika v Maďarsku
Maďarsko bylo za dob totality pro nás takovým malým ,,západem a dnes je jednou z mála zemí,kde není požární technika tzv,,od tisíců výrobců.Páteří vozového parku jsou cisterny TLF 2000–4000 od firmy Rosenbauer nejčastěji na podvozku Mercedes a Steyr.
Pak jsou zde CAS od finské firmy Saurus-obdoba TLF 2000 na podvozku Steyr.Jako první výjezd se také používají ještě starší vozy domácí výroby Tü-1(1.1) Csepel 750 a 755 s nástavbou Metz a Rosenbauer.V dobách komunismu se do Maďarska dovezlo mnoho německých cisteren TLF-16 na podvozku Mercedes 1113 4×4,ty jsou ve výjezduschopném stavu u dobrovolných sborů dodnes.Jako cisterny pro dopravu vody se dnes nejvíce používají vozy Mercedes od firmy Rosenbauer a naše Tatry 815 CAS 32.V menší míře jsou jako cisterny zastoupeny i vozy Liaz 110.Dříve se do Maďarska od nás také dovezlo mnoho vozů Tatra 148 CAS 32 a Škoda 706 RT.V užívání jsou také cisterny domácí výroby Tü-4 RÁBA 6×6 s 6000 l vody a 2000 l pěnidla.
Výšková technika je v Maďarsku zastoupena nejvíce kloubovou plošinou SS 400 Simon-Rába s max.dostupnou výškou 42 m a žebříkem DL 30 Ifa.V poslední době se dovezlo několik typů teleskopických plošin finského výrobce Bronto Skylift a německé žebříky Iveco-Magirus DLK 23–12 Vario CC.
Jako technické vozy se používají Mercedesy od firmy Rosenbauer a domácí vozy Csepel 744 4×4 s hydraulickou rukou Hiab.Jeřáby se používají velkotonážní typy Faun,Berger a Liebherr.
Pak je zde ještě speciální hasící automobil kombinovaný na CO2 a prášek na podvozku Ifa W 50 a L 60.Ten je dislokován na každé větší požární stanici.Pak je zde speciální pěnový automobil RÁBA Tü-3 a práškový automobil RÁBA 3000.
Kromě výše uvedených typů je zde ještě několik dalších vozidel,které sbory dostaly darem od sponzorů či zahraničních kolegů.
TTD několika typů:
CSEPEL ROSENBAUER Tü-1.1
výrobce: CSEPEL-ROSENBAUER
typ: 750.01
určení: cisterna pro dopravu požárního příslušenství a družstva
osádka: 1+5
celková hmotnost: 16000 Kg
motor : RÁBA-licence MAN 2156,výkon 200 koní(147 kW)
výkon čerpadla Rosenbauer: 3000 l/min
nádrž na vodu: 3500 l
nádrž na pěnidlo: 500 l
CSEPEL-METZ Tü-1
výrobce: CSEPEL-METZ
typ: 755.15
určení: cisterna pro dopravu požárního příslušenství a družstva
osádka: 1+5
celková hmotnost: 16500 Kg
motor : RÁBA,8270 cm3
výkon čerpadla: 2200 l/min
nádrž na vodu: 4000 l
nádrž na pěnidlo: 400 l
MERCEDES TLF 2000
výrobce: MERCEDES-ROSENBAUER
typ: 1124 AF/36 4×4 -TLF 2000
určení: cisterna pro dopravu požárního příslušenství a družstva
osádka: 1+5
celková hmotnost: 13500 Kg
motor : Mercedes OM 366 LA Euro 2,177 kW,5958 cm3
výkon čerpadla: 2400 l/min
nádrž na vodu: 2000 l
nádrž na pěnidlo: 200 l
STEYR SAURUS TLF 2000
výrobce: Steyr-Saurus
typ: 13 S 23 4×4-TLF 2000
určení: cisterna pro dopravu požárního příslušenství a družstva
osádka: 1+5
celková hmotnost: 12500 Kg
motor : Steyr WD 612,171 kW,6595 cm3
výkon čerpadla Godiva GMA 2700: 2200 l/min
nádrž na vodu: 2000 l
nádrž na pěnidlo: 200 l
CSEPEL D-744.23
výrobce: CSEPEL
typ: D744.23
určení: technické vozidlo
osádka: 1+1
celková hmotnost: 16000 Kg
motor: RÁBA,10350 cm3
vybavení: elektrocentrála(20 KW),vyprošťovací zařízení,zvedací vaky,hydraulická ruka HIAB,kalové čerpadlo,nářadí atd.
SIMON SNORKEL SS 400
výrobce: RÁBA-SIMON
typ: 26256DF02SS400
určení: požární vysokozdvižná plošina
osádka: 1+2
celková hmotnost: 24060 Kg
motor: RÁBA,10680 cm3
max. stranové vyložení: 19 m
max.pracovní výška: 41,5 m
nosnost koše: 365 Kg
Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD Praha
načíst další obrázky ↓