V Postřekově se hasiči radovali hned dvakrát, novou Tatru Terrno doplnil dopravní automobil Mercedes-Benz Sprinter
Jednou z nejvýznamnějších akci roku 2018 pro hasiče v Postřekově bylo předání nové techniky. Slavnost se konala v sobotu 20. října 2018 u hasičské zbrojnice.
Oficiální část programu začala ve 14 hodin, kdy starosta sboru Jan Kreuz přivítal všechny hosty a přítomné spoluobčany. Mezi nimi nechyběl místostarosta obce Petr Anderle, ředitel územního odboru HZS Domažlice plk. Václav Petržík, senátor a krajský zastupitel Vladislav Vilímec, zástupce THT Polička Pavel Trnka a klenečský pan farář Ivan Pavlíček.
U této významné akce nechyběly ani některé okolní a spřátelené sbory, konkrétně hasiči z Dílů, Chodova, Folmavy a Domažlic.
Starosta sboru společně s velitelem sboru a jednotky Josefem Knopfem pak připomněli průřez historií hasičské techniky, kterou hasiči v Postřekově od založení sboru roku 1895 měli.
Zaznělo mimo jiné i to, že se po 123 letech dočkali úplně nové techniky, což je pro postřekovské hasiče i celou obec velká událost. Došlo i na symbolické rozloučení se současným dopravním automobilem DA Avia A31.
Při představování technických parametrů nových vozů však místo nich přijela historická parní stříkačka SDH Domažlice s koňským spřežením, která byla pro všechny přítomné krásným překvapením.
Parnička je dlouhodobě zapůjčena v muzeu historické hasičské techniky a na její opravě spolupracovali hasiči právě s kamarády z Domažlic. Projekt celkové opravy trval cca 6 let a členové obou sborů na něm odpracovali stovky hodin.
Po tomto menším zpestření už potom dorazila všemi očekávaná nová technika – cisternová automobilová stříkačka CAS 20 4600/300 S2R na podvozku Tatra 815 Terrno a dopravní automobil DA L1T na podvozku Mercedes Sprinter 4×4.
Po příjezdu květinami nazdobených vozů pak přítomné čekalo další milé překvapení – a to vystoupení nejmladších hasičů pod vedením Markéty Strasserové a Nadi Mifkové.
Pak už došlo na požehnání nové techniky panem farářem Pavlíčkem a symbolické předání klíčů, které z rukou zástupce THT Polička převzal místostarosta obce a obratem je předal veliteli jednotky sboru dobrovolných hasičů, jejímž je obec zřizovatelem
Po přípitku a předání pamětních plaket hostům a zástupcům okolních sborů přešla formální část v neformální. Pro přítomné bylo v hasičské zbrojnici připraveno občerstvení formou rautu a společné přátelské posezení, které následně pokračovalo až do pozdních nočních hodin.
Tatra Terrno
Podvozek
Tatra za 6 429 456 korun včetně DPH je postavena na tradičním dvounápravovém „hasičském“ šasi R55 s připojitelným pohonem všech kol. Poháněna je vidlicovým osmiválcem o výkonu 325 kW, který je spřažen s mechanickou čtrnáctistupňovou převodovkou se systémem poloautomatického řazení Norgren.
Kabina je šestimístná, v opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, mezi nimi jsou uloženy náhradní tlakové láhve.
Ve čtveřici úchytů jsou ruční radiostanice, v další čtveřici – tentokráte dobíjecích – úchytů pak ruční svítilny.
V zorném poli řidiče je umístěn 5" displej couvací kamery. Ta je vyhřívaná a odolná proti prachu i vodě. Vozidlová radiostanice je analogová, její druhé obslužné místo je u ovládacího panelu čerpadla v zadní části vozu.
Na podélnících rámu v předním nárazníku je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN a jištěním proti přetížení, pod ním je asanační lišta.
Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.
Na levém boku kabiny je sdružená zásuvka pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu. Po nastartování Tatry se samočinně odpojí.
Nástavba
Nástavba je modulová a sestává ze tří částí. Přední a zadní jsou vyrobeny z hliníkových profilů a olepeny plechem, mezi nimi je uložena nádrž na hasivo z nerezavějící oceli. Ta pojme 4 600 litrů vody a 300 litrů pěnidla, zbývající množství hasiva signalizují LED stavoznaky na obou bocích nástavby.
Čerpací zařízení THT PKA 2000 – 250 umožňuje zásah v nízkotlakém či vysokotlakém režimu nebo kombinovaný provoz. Jeho jmenovitý výkon je 2 000, respektive 250 litrů za minutu.
Na horní pochůzné plošině nástavby je přípojný prvek pro lafetovou proudnici.
Mezi kabinou a nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi LED světlomety o celkovém světelném toku 20 000 lumenů. Napájen je z podvozkové soustavy Tatry.
V pravé zadní skříni jsou na výsuvném platu umístěny hygienické prostředky pro základní očistu hasičů u zásahu.
Tatra je dlouhá 8 280 mm, široká 2 550 mm a vysoká 3 100 mm. Její provozní hmotnost je 12 000 kg.
Mercedes-Benz Sprinter
Dopravní automobil dodala hasičům rovněž firma THT za 2 078 300 korun včetně DPH. Jedná se o model 519 CDI s připojitelným pohonem všech kol.
Motor OM 642 dosahuje výkonu 140 kW, převodovka je šestistupňová, manuální. Na levém boku vozu je zásuvka Rettbox pro dobíjení a konzervaci akumulátorů.
Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice Motorola DM 4600.
Vůz je vybaven dvěma pracovními světlomety s magnetickým uchycením, světelný tok každého z nich je 1 200 lumenů. Osvětlení okolí Mercedesu je zajištěno světly na bocích a zadní části.
Sedadla jsou uspořádána ve třech řadách, do prostoru pro osádku se přistupuje posuvnými dveřmi na pravém boku.
Dvojice ručních radiostanic je umístěna v nedobíjecích úchytech, v dalších čtyřech – z toho dvou dobíjecích – jsou pak ruční svítilny.
V přední části vozu je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 15 kN.
Mercedes je dlouhý 6 951 mm a vysoký 1 840 mm. Šířka vozu je 2 425 mm.