Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči v Praze – Dolních Měcholupech slavnostně převzali vlastnoručně zrepasovaný Dennis Rapier a velkokapacitní Sca­nii

V neděli 1. září 2019 odpoledne se společně s desítkami dalších návštěvníků a vážených hostů sešli hasiči u hasičárny v Praze – Dolních Měcholupech, kde slavnostně převzali a také požehnali dva nové zásahové automobily.

Vozům požehnal Předseda Křesťanské policejní asociace a šéfinstruktor Útvaru rychlého nasazení Policie České republiky pan Jiří Ignác Laňka. Automobily pak pokřtili starosta městské části pan Jiří Jindřich a ředitel HZS hl. m. Prahy pan Roman Hlinovský.

Přítomným se v rámci dynamické ukázky následně představila dobrovolná jednotka a rovněž dětské sportovní družstvo.

CAS 27 Dennis Rapier

V listopadu 2016 dolnoměcho­lupští hasiči převzali CAS K27 Dennis Rapier, který byl do té doby v užívání HZS Praha. Vůz byl převzat v provozuschopném stavu, nicméně aby hasiči zaručili delší životnost, rozhodli se pro vlastní repasi vozu.

CAS 30 Scania

Do pražských Dolních Měcholup dorazila zcela nová cisternová automobilová stříkačka pro velkoobjemové hašení. Vůz na podvozku Scania dodala do městské části firma Kobit – THZ za 7 499 580 korun včetně DPH.

Podvozek

Třínápravové šasi Scania P 440 B6×6HZ je osazeno řadovým šestiválcem DC13 153 o výkonu 324 kW. Třináctilitrový agregát splňuje emisní normu Euro 5 a je spřažen s automatizovanou převodovkou se systémem Opticruise a hydrodynamickým retardérem.

Diferenciály všech náprav jsou vybaveny uzávěrkou, pohon přední je připojitelný.

Dvoumístná kabina s nezávislým vytápěním je na levém boku vybavena sdruženou zásuvkou pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu Rettbox-Air. Ta se po nastartování samočinně odpojí.

Vozidlová radiostanice je analogová, její druhý mikrofon a reproduktor najdeme u obslužného panelu čerpadla v zadní části Scanie.

Ve dvou dobíjecích úchytech jsou umístěny ruční radiostanice, v dalších dvou ruční svítilny.

O osvětlení bezprostředního okolí automobilu se starají LED světlomety zapuštěné do okapnic na obou bocích a v zadní části nástavby, ve výbavě je rovněž dvojice přenosných 24V světlometů s magnetickým uchycením a světelným tokem každého z nich 1 300 lumenů.

V přední části je pod nárazníkem upevněna asanační lišta, nevně napojená na potrubí od čerpadla, ovládaná je z místa řidiče.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení.

Na obou bocích jsou LED stavoznaky signalizující zbývající množství hasiva v nádrži. Ta pojme 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla, vyrobena je z nerezavějící o­celi.

Čerpací zařízení dosahuje při tlaku 10 barů jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu, při tlaku 40 barů pak 250 litrů za minutu. Umožňuje i kombinovaný provoz.

Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

V zadní části je couvací kamera, která je vyhřívaná a odolná proti prachu i vodě. Její zobrazovací část je v zorném poli řidiče.

Sdílet