Neděle 28. července 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Vyvrácený strom zablokoval trať na Dobříš

Jednotka HZS SŽDC Praha vyjela dne 17. 1. 2010 krátce před osmou hodinou večerní na železniční trať 210 Praha – Dobříš do jejího nepřístupného lesního úseku Klínec/Bojov, odkud byl ohlášený pád stromu přes koleje.



K události vyjela CAS 24. Spadlý strom byl hlášený zhruba na železničním kilometru 24,8, dle mapy bylo určeno přibližné místo, kde mělo k pádu dojít. Cesta po Praze proběhla i přes velké sněžení bez problémů, dalo se jet téměř bez omezení, neboť povrch vozovky byl díky prosolení pouze vlhký, o to horší situace nastala při vjetí na rychlostní komunikaci R4 ve Středočeském kraji, která si mohla o jakémkoliv úklidu nechat zdát. Pouze vyjeté koleje ve sněhu hovoří za vše, o cestě po místních komunikacích, když už se Mercedes blížil dle GPS na udanou adresu, nemá ani smysl hovořit.

Po doklouzání se k železniční trati nedaleko zastávky Bojov byl proveden pěší průzkum. Po zhruba 30 minutách byl ve sněhu, dosahujícím hloubky cca 50 cm konečně nalezený kilometrovník, který hasiče moc nepotěšil. K místu to dle něj bylo ještě více jak kilometr. Vzhledem k tomu, že v těchto místech vede trať naprosto nepřístupným zalesněným skalním terénem, muselo se dál pokračovat pěšky. Brodění pomalu půlmetrovou vrstvou navátého a ze stromů napadaného sněhu hasiče, nesoucí potřebné vybavení pro zásah, značně vyčerpávalo, do toho se neustále ozýval zvuk praskajících větví a stromů, na kterých ležel těžký sníh, což nikomu klidu nedodalo.

Uplynulo několik desítek minut a jednotka konečně dorazila na místo. Za pomoci motorové pily provedla odstranění vyvráceného smrku, který ležel přes svahy nad kolejištěm. Na trati byl kvůli tomu uzavřený provoz, poslední vlak, který událost oznámil, byl malý motorák, jenž pod spadlým stromem, vytvořivším jakousi přírodní bránu, díky své malé výšce projel. Další by se nevešel, neb byl tažený lokomotivou. Po likvidaci VZ požádal přes operační středisko o odvoz jednotky z místa zásahu právě tímto vlakem, neb cesta zpět k cisterně by zabrala více jak hodinu chůze, ta však díky sněhu byla de facto nemožná. Strojník obdržel pokyn, aby s Mercedesem přejel do nádraží Měchenice, kam zanedlouho dorazili i zasahující hasiči, kteří z vlaku provedli dále vizuální kontrolu okolí trati.

Samotný čas zásahu byl zhruba 25 minut, bezmála dvě hodiny však trval pěší přesun ve sněhu. Obyčejně se podobné situace řeší pomocí drezíny, která hasiče dopraví k zásahu po kolejích, včera však nebyla k dispozici. Před půlnocí dorazila jednotka zpět na základnu a do rána byl klid.

-wap-

Sdílet