Automobilový žebřík Iveco Magirus z pražské stanice v Krči má natáčecí zadní nápravu a sklopný první díl sady
Na stanici pražských profesionálních hasičů č. 6 v Krči jsme v mlžném oparu fotili jejich nový automobilový žebřík Magirus na podvozku Iveco.
Automobil dodala firma Firefighting Technology za více než 20 milionů korun.
Podvozek
Žebřík je postaven na dvounápravovém podvozku Iveco Eurocargo ML180E32 o rozvoru 5 670 mm.
O pohon se stará vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 235 kW, splňující emisní normu Euro 6, který je spřažen s plně automatickou převodovkou Allison S 3000 se šestistupňovým retardérem.
Pro snadnější manévrování v ulicích města je zadní hnaná náprava natáčecí. Vybavena je uzávěrkou diferenciálu.
Nástavba
Nástavbu tvoří hliníkový skelet olepený plechem, na každém z boků je dvojice schrán s příslušenstvím. Otevření roletky je signalizováno v kabině automobilu, vnitřní prostory osvětlují diody.
Při práci žebříkové sady je podvozek stabilizován podpěrami Vario, pružiny zadní nápravy jsou blokovány lanem. Podpěry jsou hydraulicky variabilně výsuvné a to od 2 900 mm do 5 200 mm, dokáží vyrovnat terénní nerovnost až do výše 750 mm.
První část pětidílné žebříkové sady je vybavena sklopným ramenem o délce 4,7 metru s rozsahem sklápění až 75°. Příčle jsou obložené protiskluzovým a tepelněizolačním obložením.
Všechny provozní stavy nástavby jsou zobrazovány jak na pracovišti strojníka, tak v záchranném koši, pohyby řídí elektronika. Software dokáže eliminovat či zmírnit vibrace a záchvěvy.
Záchranný koš RC400 má nosnost 400 kilogramů. Ovládací prvky v koši jsou shodné se stanovištěm obsluhy na točnici, vstoupit do něj lze třemi způsoby.
Rozměry vozu
Automobilový žebřík je i s košem dlouhý 11 000 mm, široký 2 500 mm a vysoký 3 550 mm. Celková hmotnost činí 18 000 kilogramů.