Středa 9. října 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Prasklý sprinkler vytopil hlavní nádraží

Jednotky HZS SŽDC Praha a HZS DP Praha byly povolány dne 13. 2. 2010 krátce po třetí hodině odpolední k nahlášenému rozsáhlému úniku vody, zaplavující prostory odbavovací budovy pražského hlavního nádraží.

Jednotky HZS SŽDC Praha a HZS DP Praha byly povolány dne 13. 2. 2010 krátce po třetí hodině odpolední k nahlášenému rozsáhlému úniku vody, zaplavující prostory odbavovací budovy pražského hlavního nádraží.

Po příjezdu hasičů na místo případu bylo průzkumem zjištěno, že se jedná o pravděpodobně prasklou hlavici stabilního hasícího zařízení, ze které tryská voda do prostor železniční stanice a hrozí možné její natečení i do podzemní stanice metra. Následně bylo zajištěno její vypnutí, muselo se však počkat, až všechna vyteče z přívodního potrubí. Hasiči Dopravního podniku vodu z nádražní haly dostávali pomocí podlahových stěrek, protože i když jí bylo větší množství, rozlila se na plochu a přes nízkou hladinu nešla odčerpat dostupnou technikou v podobě plovoucích a kalových čerpadel. Pro eliminaci škod hasiči z drážní jednotky SŽDC provedli provizorní svod vytékající vody z poškozené hlavice pomocí hadice B, která byla vyvedena mimo budovu.

Voda se nakonec nedostala do prostor stanice metra, vnikla jen na stavbu a do hlavní haly, kde však i přes její relativně velké množství mnoho škody nenadělala. Přilehlý obchod s oblečením jí měl jen na podlaze, ze které jí dostal vysavač hasičů DP. Menší množství vody nateklo také do nově budovaných provozních místností nádraží, naštěstí ani zde však nebyla způsobena škoda.

Co bylo přesně příčinou poškození hlavice stabilního hasícího zařízení a výše případné škody, je předmětem zjišťování stavbyvedoucího zhotovitele rekonstrukce železniční stanice. Společný zásah obou pražských jednotek podnikových hasičů SŽDC a DP byl ukončen před sedmnáctou hodinou.

-wap-

Sdílet