Pro hasiče Severní energetické v Mostě zrepasovali v Kobitu jejich Unimog, dostal zcela novou nástavbu
Zcela novou nástavbu dostal v areálu firmy Kobit – THZ patnáct let starý Mercedes-Benz Unimog U5000 Hasičského záchranného sboru Severní energetické a. s. Most. Původní vůz vznikal na stejném místě, tehdy ještě ve slatiňanské Strojírně Potůček.
Podvozek
O pohon Unimogu se stará naftový šestiválec o výkonu 160 kW, který splňuje emisní normu Euro 3. Převodovka je mechanická a manuálně řazená s osmi stupni pro jízdu vpřed a šesti pro jízdu vzad.
Vůz o rozvoru náprav 3 850 mm je dlouhý 7 205 mm, široký 2 500 mm a vysoký 3 270 mm. Světlost při celkové hmotnosti je 500 mm.
Pohotovostní hmotnost Unimogu je 9 875 kg, užitečná pak 4 225 kg a celková 14 100 kg. Zatížení náprav je rozděleno na 6 200 kg na přední a 8 500 kg na zadní. Přední nájezdový úhel je 35°, zadní 48°.
Kabina vozu je prodloužená, pětimístná, v opěradlech sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů. Komfort posádky zvyšuje klimatizace Sütrak.
V přední části je uchycen elektrický lanový naviják Seal.
Maximální rychlost je omezena na 80 km/h.
Nástavba
Nástavba byla vyrobena zcela nová, vyměněno bylo i čerpací zařízení. Unimog ve svých nádržích nově veze 3 800 litrů vody a 300 litrů pěnidla.
Čerpací zařízení THZ dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů.
O osvětlení okolí automobilu se starají LED světla zapuštěná do hliníkových okapnic na obou bocích a zadní části nástavby. Sváděcí oranžová alej je modulová s technologií LED.
Na každém boku je jedna schrána s příslušenstvím krytá hliníkovou roletou.
Rozměrné příslušenství je uloženo v hliníkové bedně na horní pochůzné plošině nástavby.