Středa 9. října 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Tragická neděle na železnici

Jednotka HZS Správy železniční dopravní cesty z pražské požární stanice zasahovala v neděli, 28. 2. 2010 u trojice mimořádných událostí. Nejprve se jednalo o dopravní nehodu osobního automobilu, dále pak o sražené dítě mezinárodním rychlíkem a na závěr byla povolána k úniku oleje z neznámého zdroje.

Jednotka HZS Správy železniční dopravní cesty z pražské požární stanice zasahovala v neděli, 28. 2. 2010 u trojice mimořádných událostí. Nejprve se jednalo o dopravní nehodu osobního automobilu, dále pak o sražené dítě mezinárodním rychlíkem a na závěr byla povolána k úniku oleje z neznámého zdroje.

První událost byla oznámena krátce po sedmé hodině ranní na trati č. 210 nedaleko Dobříše. Jednalo se o nahlášenou havárii osobního automobilu Škoda Roomster, jenž skončil v kolejišti poté, co jeho řidiče postihl mikrospánek, při kterém vyletěl ze silnice a zhruba 50 metrů se svezl po hlavě kolejnic. Přední částí zůstal částečně zabořený v zemi. K události souběžně s drážní jednotkou vyjela i místní JPO HZS Středočeského kraje z požární stanice Dobříš, ta byla posílena vyprošťovacím automobilem AV 14 z PS Příbram. Ihned po nahlášení události byl na trati uzavřen provoz. Hasiči provedli na havarovaném automobilu protipožární opatření a po zadokumentování nehody policií byla škodovka pomocí VYA odstraněna z kolejiště. Událost se naštěstí obešla bez zranění a úniku provozních náplní. Vzhledem k tomu, že se jedná o regionální trať, nedošlo ani k velkému zpoždění vlaků.

Druhý případ byl pražským drážním hasičům oznámen po poledni. Bylo hlášeno sražení osoby mezinárodním rychlíkem nedaleko železniční zastávky Kyje v deváté městské části. Na místo kromě hasičů vyjela i Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy, její lékař však po příjezdu konstatoval u čtrnáctiletého chlapce smrt, způsobenou rozsahem zranění po střetu s vlakem. Hasiči provedli společně s policii zajištění místa události a kontrolu vlaku včetně stavu cestujících. Po zadokumentování nehody policií a drážním vyšetřovatelem asistovali pohřební službě s transportem těla, dále za pomoci vody a desinfekčních prostředků očistili kolejový svršek. Příčinou této tragické události bylo nedovolené vstoupení na dopravní cestu.

Třetí a poslední nedělní případ byl na operační středisko HZS SŽDC ohlášen vpodvečer. Jednalo se dle volajícího o únik neznámé chemické látky v prostorách železniční zastávky Luka pod Medníkem. K události vyjela souběžně s jednotkou pražských drážních hasičů místní JPO HZS Středočeského kraje z PS Jílové u Prahy. Po příjezdu hasičů na místo případu bylo průzkumem zjištěno, že se jedná o únik malého množství pravděpodobně motorového oleje z parkovací a příjezdové komunikace, který vlivem tání sněhu a deště se spláchl se stékající vodou do prostor zastávky. Kontaminovaná voda tekla kolem studny, proto byl o události informován drážní ekolog a také místně příslušný odbor životního prostředí za účelem odebrání vzorků vody a určení eventuálního dalšího postupu. Povrchový únik byl likvidován sorbentem.

Všechny tři výjezdy absolvovala jednotka HZS SŽDC s prvovýjezdovým CAS 24 Mercedes, který byl minulý týden osazen firmou MANDIsan kompletně novým světelným výstražným zařízením Whelen v LED provedení, nutno podotknout, že to bylo citelně znát. Viditelnost vozidla byla nesrovnatelně lepší, auta uhýbala ve velkém již na značnou vzdálenost před průjezdem cisterny. 

-wap-

Sdílet