Středa 27. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Střet vlaku a autobusu ve Struhařově si vyžádal jedenáct zraněných, na místě přistály dva vrtulníky

Informaci o střetu osobního vlaku a autobusu na železničním přejezdu u Struhařova na Benešovsku přijalo Krajské operační a informační středisko HZS Středočeského kraje v neděli 14. června v 6.40 hodin.

Operační důstojník k nehodě, která se stala na křížení silnice číslo 112 se železniční tratí číslo 222, vyslal profesionální hasiče ze stanice Benešov, dobrovolnou jednotku ze Struhařova a podnikové hasiče Správy železnic z Prahy a Nymburka.

Současně bylo vyžádáno zastavení provozu na trati. Zdravotnická záchranná služba kromě pozemních posádek povolala k nehodě i vrtulník.

Hasiči z Benešova byli na místě pět minut po vyhlášení poplachu. Po rychlém zhodnocení situace neprodleně zahájili třídění zraněných metodou START (Snadné Třídění A Rychlá Terapie), neboť je vhodná u událostí s větším počtem zraněných osob, které jsou tříděny podle odhadu závažnosti poranění a nutnosti přednostního odvozu do nemocnice. Současně probíhala záchrana zraněných osob.

Takto hasiči předali zdravotníkům čtyři osoby z motorového vlaku a šest cestujících z autobusu – nejvážněji zraněnou ženu vyprostili z autobusu za pomoci páteřní desky.

Po nezbytném ošetření byla pacientka letecky transportována do pražské motolské nemocnice. Dvě osoby ve vlaku vyvázly bez zranění. Územní řídící důstojník aktivoval pro řidiče autobusu tým posttraumatické péče. Ten nakonec nebylo potřeba povolat.

Před devátou hodinou na místě zůstávali pouze drážní hasiči. Po vyšetření nehody Policií ČR a Drážní inspekcí bylo zahájeno uvolňování přejezdu.

Vyprošťovací automobil nejprve pomocí lanového navijáku a kladky posunul motorový vlak, následně byla hydraulickou rukou nakolejena přední náprava. Autobus zpět na silnici dostala odtahová služba pro těžkou techniku.

Na základě šetření na místě byla doplněna celková škoda. Škoda byla celkově odhadnuta na 3,7 milionu korun (2,6 milionu vlak, 800 tisíc autobus, 300 tisíc trať).

Dle šetření Drážní inspekce na místě mimořádné události bylo přejezdové zabezpečovací zařízení v době nehody v činnosti.

Foto: Drážní inspekce a HZS STČ
Jaroslav Gabriel
HZS Středočeského kraje
Sdílet