Středa 20. listopadu 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Novou cisternu na podvozku Volvo do města Koryčany dodal WISS Czech, dorazila i díky Fondu zábrany škod

Společnost WISS Czech dodala do města Koryčany pro jednotku sboru dobrovolných hasičů novou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Volvo FM.

Vůz za 7 485 181 včetně DPH byl největší částí financován městem Koryčany, s podporou dotací z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů a Zlínského kraje.

Místní jednotka sboru dobrovolných hasičů vyslovuje velké díky městu Koryčany za podporu v jejich činnosti a za uskutečnění výměny dosluhující techniky.

Podvozek

Zvýšené šasi Volvo FM 44R3CAX o rozvoru 4 600 mm je dvounápravové s automaticky připojitelným pohonem všech kol ATC. Zadní náprava je odpružena vzduchem se třemi jízdními režimy; přední náprava parabolickými pery – obě disponují příčným zkrutným stabilizátorem, přičemž vzadu je použit zesílený. Brzdy jsou bubnové, na zadní nápravě jsou uchyceny podmetací řetězy.

O pohon se stará přeplňovaný šestiválec o výkonu 375 kW a krouticím momentu 2 500 Nm v rozsahu 1 050 – 1 400 otáček za minutu. Motor splňuje emisní normu Euro 5 a je spřažen s automatizovanou převodovkou I-Shift s možností manuálního řazení.

Posádková čtyřdveřová kabina řady FMX je vybavena klimatizací a nezávislým teplovodním topením, v zorném poli řidiče je 5" displej couvací kamery. Vůz není vybaven tachografem.

Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice a digitální vozidlový terminál. Druhé obslužné místo je v zadní části Volva u obslužného panelu čerpadla. V šestici dobíjecích úchytů najdeme ruční radiostanice Motorola DP, v dalších šesti ruční svítilny Survivor.

V dosahu velitele je výjezdový tablet.

U dveří řidiče je sdružená zásuvka pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu Rettbox-air. Po nastartování se samočinně odpojí, součástí je inteligentní dobíjecí zařízení.

Na bočních zrcátkách jsou uchyceny LED světlomety pro osvětlení boků automobilu.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, mezi nimi jsou uloženy náhradní tlakové láhve. Zbývající dva přístroje jsou umístěny v účelové nástavbě automobilu.

V zadní části kabiny je měnič 24/230 V o výkonu 1 000 V, dvojice USB zásuvek a bezpečnostní schránka pro uložení osobních věcí.

V přední části Volva je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN a jištěním proti přetížení. Na masce je uchycena LED rampa pro osvětlení pracovního prostoru navijáku. Nechybí ani dálkově ovládaná lafetová proudnice s průtokem regulovatelným v rozsahu 400 – 1 500 litrů za minutu.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je spolu s nádrží na hasivo vyrobena jako jeden celek z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny. Pro usnadnění přístupu k vybavení jsou pod předními a zadními bočními schránami výklopné stupačky.

Nádrž pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Mezi kabinou a nástavbou je uchycen pneumaticky vysouvaný osvětlovací stožár s 24V LED světlomety o celkovém světelném toku 30 000 lumenů. Na jeho vrcholu je modrý LED maják, který se spouští a automaticky při vysunutí stožáru. Nechybí funkce samočinného složení do přepravní polohy a to jak ovladačem, tak po uvolnění parkovací brzdy.

Přečtěte siZářivě červené Volvo přijelo do obce Maršovice, novou cisternu pro jednotku vyrobila firma Kobit

Bezprostřední okolí automobilu osvětlují LED světla na obou bocích a na zadní části nástavby.

Bronzové vyhřívané čerpací zařízení Ruberg dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a 150 litrů za minutu při vysokotlakém režimu – tedy při 40 barech. Pěnotvorné zařízení je vybaven ručně nastavitelnou regulací.

Na výsuvném prvku v pravé zadní schráně je vybavení pro základní hygienickou očistu hasičů u zásahu – tedy tekuté mýdlo, papírové ručníky, voda a spirální hadice s ofukovací tryskou.

CAS je vybavena datovou sběrnicí k řízení provozu účelové nástavby s těmito funkcemi:

  • záznam dat, chybový deník, maximální dosažené otáčky požárního čerpadla,
  • diagnostika, uzavření rolet a dveří, skříní zasunutí osvětlovacího stožáru,
  • monitorování mezních provozních stavů na požárním čerpadle, a to tlak, otáčky, rychlost jízdy se zapnutým pomocným pohonem,
  • signalizace zapnutí pomocného pohonu pro požární čerpadlo při jízdě,
  • ovládání osvětlení okolí automobilu a výstražné oranžové rampy na zádi účelové nástavby z prostoru obsluhy požárního čerpadla a z kabiny osádky,
  • automatické plnění vodní nádrže z hydrantu,
  • automatické ukončení odvodnění požárního čerpadla,
  • zobrazení kontrolních údajů podvozkové části a účelové nástavby včetně motohodin, otáček motoru a požárního čerpadla a mazacího tlaku,
  • zobrazení stavu nabití akumulátorových baterií,
  • signalizace přehřátí pohonu čerpacího zařízení,
  • akustická signalizace nízkého množství pohonných hmot a hasiva,
  • automatické zasunutí osvětlovacího stožáru při uvolnění ruční brzdy včetně automatického vypnutí světel na osvětlovacím stožáru,
  • zapnutí a vypnutí předních doplňkových výstražných modrých světel,
  • automatizovaný provoz se zavodněním požárního čerpadla a tlakovou regulací,
  • upozornění na chybnou obsluhu formou textového hlášení s akustickou signalizací),
  • systém plánované údržby v účelové nástavbě CAS.

Pro couvání jsou na zadní části vozu uchyceny dva LED světlomety – jejich zapnutí je signalizováno v kabině řidiče a není závislé na zařazeném rychlostním stupni.

Sdílet