Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Šestikolový Can-Am Outlander 1000 doplnil vozový park dobrovolných hasičů města Vrbno pod Pradědem

V polovině června roku 2020 převzali hasiči dobrovolné jednotky města Vrbno pod Pradědem novou terénní šestikolku Can-Am Outlander 1000 6×6. Techniku za 600 tisíc korun pomohl městu zakoupit Moravskoslezský kraj příspěvkem ve výši 200 tisíc korun.

Předání se zúčastnili zástupci města – starosta Petr Kopínec a místostarostka Ing. Iveta Pešatová – a zástupci HZS Moravskoslezského kraje plk. Ing. Jiří Patrovský, ředitel územního odboru Bruntál a mjr. Ing. Jiří Kárník, velitel HS Bruntál.

Přečtěte siVe Vrbně pod Pradědem byla slavnostně otevřena nová hasičská zbrojnice, na financování se podílela Evropská unie

Již dříve u jednotky vznikla potřeba techniky, která má vyšší dostupnost terénem než běžná vozidla. Šestikolka je tak pro hasičský sbor velkým krokem kupředu.

Hasiči ji využijí při požárech zejména v lesích, kde je potřeba dopravit velké množství materiálu (hadice, PHM, ženijní nářadí apod.), při požárech objektů, které jsou špatně dostupné pro běžnou techniku (lesní chaty apod.), při vyhledání ztracených osob, k dopravě zdravotníků ke zraněným osobám (horolezcům či těžařům) nebo pomoci zdravotnické záchranné službě s transportem pacienta se špatně dostupných horských míst.

Přečtěte siHasiči ve Vrbně pod Pradědem disponují zrekonstruovanou automobilovou plošinou, s pořízením pomohla dotace Moravskoslezského kraje

Can-Am je v principu Outlander 1000 4×4 G2 s přidanou nápravou – celková délka stroje s rozvorem 2 081 mm je 3 030 mm a na ložnou plochu o objemu 372 litrů se díky prodloužení vejde europaleta s nákladem o hmotnosti až 363 kg. Na tažné zařízení lze připojit přívěs o hmotnosti až 750 kg.

O pohon stroje se stará čtyřtaktní kapalinou chlazený vidlicový dvouválec Rotax 1010 o objemu 976 cm3 a výkonu 65 kW s krouticím momentem 88 Nm. Šestikolka s ním dosahuje maximální rychlosti 82 km/h. O následné zastavení se starají kotoučové brzdy s dvoupístkovými třmeny – ty brzdí první a druhou nápravu.

Poháněna jsou standardně kola na vlečných ramenech nezávisle zavěšených zadních náprav, při prokluzu se připojí pohon kol předních přes samosvorný přední diferenciál Visco-Lok QE. Na poslední nápravě je stabilizátor.

Převodovka je automatická se zpátečkou a brzděním motorem, vnější stopový průměr zatáčení stroje je 9 metrů.

Šestikolka je široká 1 220 mm, vysoká 1 168 mm a její světlá výška je 305 mm. Bez náplní váží 515 kg.

Sdílet