TLF 2000/150/50
Představujeme nový typ speciální silniční cisterny dánských státních hasičů z města Kodaň.Je postavena na podvozku Man a o její nástavbu se postarala rakouská firma Rosenbauer v roce 2002.V menší míře se na stavbě vozu podílela také firma Norge/Egenes Brannteknikk AS.
Jedná se vlastně o obdobu městských zásahových požárních vozidel na podvozku Dennis,i když Man je oproti nim vyšší a celkově robustnější.Co se týče požárního vybavení,je na stejné úrovni.Vozidlo je vyrobeno poslední technologií použití hliníku a plastů.Kodaňský hasičský sbor v rámci obměny vozového parku a osvědčení vozu MAN TLF 2000 ve výjezdu,plánuje do roku 2005 nákup ještě několika vozidel tohoto typu.
I přes svojí relativní mohutnost si Man získal oblibu u hasičů a to jak pro svojí velkou kabinu,tak i pro poměrně snadnou dostupnost požárního příslušenství v nástavbě.Jediné,co bylo vozu ze začátku vytýkáno,je jeho malá světlá výška.Ale to bylo dáno pouze zvykem řidičů na jiná vozidla.Tento problém odezněl,řidiči si brzy zvykli na tento nízký podvozek městského speciálu a dnes s tímto vozem jezdí rádi.
Základní TTD
Podvozek: MAN 18.314 TGA 4×2
Výkon: 310 koní
Nástavba:hliníkový skelet a rolety
Nádrž voda+pěna: vyrobeny z polypropylenu
Objem voda: 2000 l
pěnidlo: 150 l + 50 l AFFF
Čerpadlo: Rosenbauer NH 30 kombinované
Výkon: nízkotlak 3000 l/min při 10 barech
vysokotlak 400 l/min při 40 barech
WAP: Rosenbauer UHPS
Výkon: 38 l/min při 100 barech
Pěnidlo-přiměšovač: Rosenbauer FIX–MIX/Foampro 1600 – 1,3 a 6 %
Osvětlovací stožár: 6 m,dva Xenonové světlomety 150 W/24 V
A dále standardní požární vybavení.
Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD Praha
Zdroj info:Kobenhavns Brandvaesen
načíst další obrázky ↓