Středočeští hasiči pořídili kontejner pro hašení pneumatik a elektromobilů, dodala jim ho firma KOBIT – THZ
Firma KOBIT – THZ vyrobila pro Hasičský záchranný sbor Středočeského kraje speciální kontejner pro hašení pneumatik a elektromobilů. Kontejner za více než 800 tisíc korun je uzpůsoben pro přepravu na nosičích hmotnostní třídy S vybavených jednoramennou technologií natahování a je dislokován na stanici v Mladé Boleslavi.
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/qdfnwgedu0.800.jpg)
Konstrukce kontejneru
Vnější délka kontejneru je 6 400 mm, výška a šířka pak shodně 2 550 mm. Maximální celková hmotnost je včetně vody 35 000 kg.
Základní nosný rám kontejneru je vyroben jako svařenec z konstrukční oceli různých profilů. Spodní nosnou částí jsou dva podélníky s třmenem pro hák výšky 1 570 mm. Přední čelo je pevné a v oblasti za natahovacím okem je vyztuženo proti proražení hákem.
Mimo spoje svařované byly při stavbě kontejneru používány spoje šroubované a nýtované. Ocelová konstrukce je pískovaná a ošetřená nástřikem.
Kontejner bude naplněn vodou pouze za předpokladu, že je odstaven na pevném a rovném podkladu – není uzpůsoben k přepravě kapaliny.
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/3hsknhh2w6.800.jpg)
Nosná kostra kontejneru je vyrobena z pevných jeklových profilů a je dostatečně prostorově ztužena proti kroucení. Podélníky jsou uzpůsobeny pro zajištění pomocí vnitřních i vnějších zámků natahovacího mechanismu.
Pojezdové válce umožňují manipulaci na povrchově upravených plochách v garážových prostorách.
Nástavbou kontejneru je vodotěsná ocelová vana tvořená dnem a bočními stěnami, v horní části je zpevněná obvodovým lemem.
V zadní části kontejneru je umístěn servisní otvor přístupný zvenku.
Vnitřní koš
Kontejner je vybaven vnitřním košem pro vytažení uhašených předmětů z vany.
Rám koše je vyroben z ocelových profilů, dno a boční stěny jsou vyrobeny z ocelových sítí umožňujících odtok přebytečné vody. Dno koše je mechanicky otevíratelné pákovým systémem.
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/icbbsawvnn.800.jpg)
Rám koše je v horní části opatřen šesti kusy ok pro uchycení vázacích prostředků pro bezpečnou manipulaci s košem plným pneumatik. Povrchová úprava koše je provedena pískováním a následně zinkováním.
Vnitřní koš je dostatečně pevně uložen a zajištěn proti pohybu a to jak při manipulaci s kontejnerem při nakládání či skládání, tak při jeho přepravě.
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/qdfnwgedu0.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/gpc6ze5smd.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/w9lw58m5mh.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/icbbsawvnn.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/vjkf8ximt3.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/9iidlwe18k.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/lgxrg2vh55.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/cblwjpgo77.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/p0uxu6m21t.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/y8n3vb0muy.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/gwvnjp39ig.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/nzioy4umag.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/733eu50w62.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/hviyuwxfi3.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/x12qpqzb1w.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/tlebbvnovd.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/7ppjwdzfe8.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/cgwijkrdr9.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/ynthr6xafk.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/dcruvyl3og.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/f/5f9004493c41e/3hsknhh2w6.200.jpg)