Středočeští hasiči pořídili kontejner pro hašení pneumatik a elektromobilů, dodala jim ho firma KOBIT – THZ
Firma KOBIT – THZ vyrobila pro Hasičský záchranný sbor Středočeského kraje speciální kontejner pro hašení pneumatik a elektromobilů. Kontejner za více než 800 tisíc korun je uzpůsoben pro přepravu na nosičích hmotnostní třídy S vybavených jednoramennou technologií natahování a je dislokován na stanici v Mladé Boleslavi.
Konstrukce kontejneru
Vnější délka kontejneru je 6 400 mm, výška a šířka pak shodně 2 550 mm. Maximální celková hmotnost je včetně vody 35 000 kg.
Základní nosný rám kontejneru je vyroben jako svařenec z konstrukční oceli různých profilů. Spodní nosnou částí jsou dva podélníky s třmenem pro hák výšky 1 570 mm. Přední čelo je pevné a v oblasti za natahovacím okem je vyztuženo proti proražení hákem.
Mimo spoje svařované byly při stavbě kontejneru používány spoje šroubované a nýtované. Ocelová konstrukce je pískovaná a ošetřená nástřikem.
Kontejner bude naplněn vodou pouze za předpokladu, že je odstaven na pevném a rovném podkladu – není uzpůsoben k přepravě kapaliny.
Nosná kostra kontejneru je vyrobena z pevných jeklových profilů a je dostatečně prostorově ztužena proti kroucení. Podélníky jsou uzpůsobeny pro zajištění pomocí vnitřních i vnějších zámků natahovacího mechanismu.
Pojezdové válce umožňují manipulaci na povrchově upravených plochách v garážových prostorách.
Nástavbou kontejneru je vodotěsná ocelová vana tvořená dnem a bočními stěnami, v horní části je zpevněná obvodovým lemem.
V zadní části kontejneru je umístěn servisní otvor přístupný zvenku.
Vnitřní koš
Kontejner je vybaven vnitřním košem pro vytažení uhašených předmětů z vany.
Rám koše je vyroben z ocelových profilů, dno a boční stěny jsou vyrobeny z ocelových sítí umožňujících odtok přebytečné vody. Dno koše je mechanicky otevíratelné pákovým systémem.
Rám koše je v horní části opatřen šesti kusy ok pro uchycení vázacích prostředků pro bezpečnou manipulaci s košem plným pneumatik. Povrchová úprava koše je provedena pískováním a následně zinkováním.
Vnitřní koš je dostatečně pevně uložen a zajištěn proti pohybu a to jak při manipulaci s kontejnerem při nakládání či skládání, tak při jeho přepravě.