Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru pořídil další univerzální dokončovací stroj na podvozku Tatra Force

Pro svou Záchrannou rotu v Jihlavě pořídil Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru České republiky univerzální dokončovací stroj UDS 214 na podvozku Tatra Force. Vůz dodala za 11 123 761 korun včetně DPH firma Hydrotek Praha, na hasičské úpravě se podílela společnost Kobit – THZ.

Podvozek

Pro nástavbu UDS 214.41 byl použit třínápravový podvozek Tatra T815–721R32/415 určený pro provoz v terénu. Automobil má světlou výšku 360 mm, brodit dokáže klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

Podvozek je bezrámový, nástavba je tedy připevněna přímo na něm, což snižuje celkovou výšku a především těžiště automobilu, což kdysi patřilo mezi zásadní výhody prvovýjezdových cisteren Tatra Terrno.

Poháněna jsou standardně kola zadních náprav, pohon přední je připojitelný. Všechny diferenciály disponují uzávěrkou.

Kabina je dvoumístná, ve dvojici dobíjecích úchytů najdeme ruční svítilny. Nechybí klimatizace 3TR10E DIAVIA a nezávislé topení Eberspächer Airtronic D4 o výkonu 4 kW.

V zorném poli řidiče je 6" displej navigace pro nákladní automobily s doživotní aktualizací map a výstupem z couvací kamery. V dosahu velitele je pracovní světlomet.

Pro spojení slouží digitální terminál, světelné výstražné zařízení lze provozovat v modrém či oranžovém režimu.

Na levém boku kabiny je zásuvka Rettbox-air pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu.

Tatra je dlouhá 9 400 mm a vysoká 3 940 mm.

Nástavba

Nástavba ve verzi .41 je standardně vybavena obsluhou podvozkové části z kabiny strojníka pomocí hydraulických systémů. Umožňuje tak mikropojezd, natáčení kol i manipulaci se stabilizačními podpěrami bez nutnosti startovat motor podvozku.

Přečtěte siZáchranný útvar HZS ČR převzal dvojici univerzálních dokončovacích strojů na podvozku Tatra 815-7

Teleskopický výložník je upevněný prostřednictvím polohového ramena na rám nástavby stroje. Polohové rameno umožňuje změnit rozsah zdvihu výložníku z +30° až –60° na 0° až –90° od vodorovné roviny, nástroj lze naklápět v rozsahu 145°.

Výložník je se zasunutým vnitřním ramenem dlouhý 6 300 mm, s vysunutým pak 10 500 mm. Osazen je pětizubou lopatou o objemu 0,63 m3. Výškový dosah vozu je při zasunutém rameni 5 000 mm, při vysunutém 7 700 mm, hloubkový dosah pak 6 500 mm.

Hydraulické části obsluhuje systém Bosch Rexroth. Zdrojem tlaku jsou dvojitý hydrogenerátor A8 VO 107 s výkonovou regulací, hydrogenerátor A 10 VO 45 s výkonovou regulací a zubový hydrogenerátor 1 PF 2G2 – 016 bez regulace. Olej je distribuován dvěma monobloky – sedmiokruhovým 7M8 – 22 a jednookruhovým 1 MO – 16.

Nosnost u nástroje je 7 000 kg, při maximálním vyložení 2 600 kg.

V kabině strojníka je držák pro dýchací přístroj Dräger, klimatizace i vytápění.

Sdílet