Do Radonic dorazila Scania, nová cisterna dobrovolných hasičů má jen manuální převodovku
Do obce Radonice dodala firma KOBIT – THZ novou cisternovou automobilovou stříkačku pro tamní jednotku sboru dobrovolných hasičů.
Podvozek
Pro stavbu automobilu byl zvolen dvounápravový podvozek Scania s připojitelným pohonem všech kol a šestimístnou kabinou CP28. Diferenciály hnacích náprav jsou vybaveny uzávěrkou.
Motor DC13 o výkonu 324 kW splňuje emisní normu Euro 5, převodovka je však pouze manuální.
Scania je v prostoru místa nástupu strojníka do vozu vybavena samostatnou 24V zásuvkou pro dobíjení akumulátorových baterií a samostatným přípojným místem pro doplňování tlakového vzduchu z vnějšího zdroje.
Dýchací přístroje pro hasiče jsou uchyceny v opěradlech zadní řady sedadel, mezi nimi jsou umístěny náhradní tlakové láhve. Zbývající dva povinné přístroje jsou umístěny v kabině osádky. Pod druhou řadou sedadel je vytvořen úložný prostor pro drobné požární příslušenství přístupný shora.
Pro spojení slouží vozidlová analogová radiostanice Motorola GM 360. V prostoru obslužného místa čerpací jednotky je umístěn druhý mikrofon a reproduktor.
Čtyři ruční radiostanice jsou stejně jako čtveřice ručních svítilen umístěny v dobíjecích úchytech.
V dosahu sedadla velitele je ruční pracovní světlomet s kabelem o délce 3 metry.
Ve střední horní části kabiny osádky je umístěna úložná police přes celou šíři kabiny osádky přístupná od druhé řady sedadel. Ve spodní části je uzpůsobena pro umístění páteřové desky.
Světelné výstražné zařízení vyzařuje v jeden okamžik pouze světlo jedné barvy, a to střídavě modré barvy na pravé straně a červené barvy na levé straně od podélné osy ve směru jízdy.
Přední část kabiny osádky je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem Ramsey Winch s tažnou silou ve vodorovné rovině 50,7 kN. Lanový naviják je vybaven šnekovou převodovkou a jištěním proti přetížení.
Na držácích zpětných zrcátek a v zadní části automobilu jsou pracovní LED světlomety pro osvětlení prostoru podél boků vozu.
Scania dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.
S financováním automobilu za 6 895 427 včetně DPH pomohla obci Radonice Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod.
Nástavba
Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Úchytné a úložné prvky v prostorech pro uložení požárního příslušenství jsou provedeny z lehkého kovu nebo jiného materiálu s vysokou životností.
Na obou bocích jsou po celé délce výklopné stupačky pro usnadnění přístupu k požárnímu příslušenství.
V prostoru mezi kabinou a účelovou nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár THZ LED se dvěma 24V LED světlomety s celkovým světelným tokem 20 000 lumenů a krytím IP 44. Světlomety jsou orientovány do jednoho směru, jejich naklápění podle vodorovné osy a otáčení svislé osy je možné pomocí dálkového ovládání s přípojným kabelem.
Osvětlovací stožár je vybaven funkcí samočinného složení do přepravní polohy a to i po uvolnění parkovací brzdy. Napájení osvětlovacího stožáru je z elektrické soustavy podvozku.
Osvětlení prostoru okolo účelové nástavby je zajištěno LED zdroji neoslňujícího světla bílé barvy umístěnými na bocích a zadní stěně.
Zařízení prvotního zásahu je umístěno v pravé zadní části účelové nástavby, tvoří jej průtokový naviják s elektrickým pohonem pro zpětné navíjení, vysokotlaká hadice a proudnice. Naviják umožňuje nouzové ruční navíjení.
Na horní pochozí plošině nástavby je přípojný bod pro lafetovou proudnici.
Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů, umožňuje i vysokotlaký provoz (tedy 40 barů) nebo provoz kombinovaný. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.
Nádrž na hasivo je vyrobena z nerezavějící oceli a pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.
Hygienické prostředky – tedy tekuté mýdlo v dávkovacím zásobníku a papírové ručníky – jsou uloženy v pravé zadní skříni na výsuvném úložném prvku. Součástí tohoto prostoru je spirálová hadice s ofukovací tryskou, která je napojena na tlakovou vzduchovou soustavu Scanie.
Zadní část účelové nástavby CAS je vybavena kamerou pro sledování prostoru za vozidlem z místa řidiče. Kamera je vyhřívaná, odolná proti prachu a vodě a její zobrazovací část o velikosti 5“ je umístěna v zorném poli řidiče.