Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Interschutz 2005, aneb připomínáme, co nového bylo před pěti lety

Přinášíme vám malé ohlednutí za tím, co nového přinesl zejména na poli požární techniky minulý ročník hasičského veletrhu Interschutz, konaný v první polovině roku 2005. Jaképak překvapení uvidíme letos?

Přinášíme vám malé ohlednutí za tím, co nového přinesl zejména na poli požární techniky minulý ročník hasičského veletrhu Interschutz, konaný v první polovině roku 2005. Jaképak překvapení uvidíme letos?

Největší a mediálně nejznámější novinkou veletrhu Interschutz 2005 zcela jistě byly nové letištní speciály od firmy Rosenbauer označením New Panther 8×8 MA5 a Panther 6×6 CA5. Na první pohled si člověk řekne, že tohle ani nemohl vyrobit poměrně konzervativní rakouský výrobce Rosenbauer. Futuristický design nás nejen tehdy bil do očí. Kdo by to byl býval řekl, že dnes tyto moderní vozy spatříme i u letištních hasičů v ČR, a to konkrétně na pražské Ruzyni, kde jsou dokonce dva kusy, jeden z nich má i hasící jehlu Stinger, třetí New Panther je na ostravském letišti.

Dalším zásadním automobilem byla plošina na podvozku Mercedes. Jejím výrobcem nebyl nikdo jiný, než finská, rersp. nadnárodní společnost Bronto Skylift. Na tom by nebylo nic divného, ale ona dosahovala do výše neuvěřitelných 90 m! Ano, dnes je tento rekord ještě o 14 m vyšší, ale na svojí dobu to byla takticko – technická hodnota kategorie sci-fi. Zajímavý byl i fakt, že se jednalo o výrobek firmy Bronto s pořadovým číslem 5.000. Tolik plošin finského producenta jezdilo po světě, dnes je to o cca 1000 ks více.

Z mobilní požární techniky by se dalo jmenovat ještě xxx dalších zajímavých vozidel, což je však nereálné. Ve stručnosti to bylo třeba několik povedených repasí od různých nástavbářů, v jejich čele byla bezesporu unikátní CASka Falcon, původem od Rosenbauera, bez povšimnutí nelze nechat ani ,,hasící UDSku od americké firmy Ferrara. I naši producenti měli v Hannoveru své zastoupení, třeba RLS tam vystavovala svůj žebřík Novus.

Technika a ostatní vybavení však nebylo to jediné, co lákalo mnoho návštěvníků zejména z řad odborné veřejnosti. Na tamní cvičné ploše bylo po celou dobu konání veletrhu k vidění mnoho zajímavých ukázek – požární trenažér letištních hasičů Fraport (Frankfurt), místní hannoverská jednotka a jejich Econic, THW atd.

O některých vozidlech, předvedených na veletrhu Interschutz 2005, vám server POŽÁRY.cz přinesl i podrobné články v sekci ,,technika". Nejinak tomu bude i letos, redakce pobude za podpory firem MIBAG Sanace, Pavliš α Hartmann, DRÄGER SAFETY a MANDISan v Lipsku na výstavišti několik dní, odkud vám bude denně přinášet nové a nové informace včetně požárové videotelevize. Lipsko, to je další z rozdílů oproti minulému ročníku, který se konal v Hannoveru. Lipsko je našim hranicím mnohem blíže, tudíž lze očekávat díky lepší dostupnosti také vetší návštěvu z řad našich hasičů.

-wap-

Sdílet