Rychlý zásahový automobil na podvozku Volkswagen Transporter dodala firma Kobit Hasičskému záchrannému sboru Pardubického kraje
Hasičský záchranný sbor Pardubického kraje pořídil nový rychlý zásahový automobil na podvozku Volkswagen Transporter. Automobil dodala za 3 745 797 korun včetně DPH firma KOBIT – THZ.
Podvozek
Pro stavbu automobilu bylo zvoleno šasi Transporter 6.1 TDI 4MOT DSG DR. Jedná se tedy o podvozek nejnovější generace s pohonem všech kol systémem 4Motion a dvoulitrovým přeplňovaným naftovým čtyřválcem o výkonu 146 kW. Ten je samozřejmě spřažen s automatickou převodovkou – v tomto případě sedmistupňovou dvouspojkovou. Motor splňuje emisní normu Euro 6d.
Automobil byl dodán v bílé barvě, do červeného odstínu RAL 3024 je polepen fólií.
Kola jsou ocelová, celková hmotnost automobilu je 3 200 kg, přední i zadní světlomety jsou v LED provedení.
Zásuvka pro dobíjení akumulátorových baterií Rettbox je umístěna v blízkosti nástupu řidiče do automobilu. Po nastartování se samočinně odpojí.
Vůz je dvoumístný, kabina osádky je od prostoru účelové nástavby oddělena pevnou přepážkou, v prachotěsném provedení.
Pro spojení slouží digitální vozidlový terminál TPM 700. Mezi sedadlem řidiče a velitele je úložný prostor pro svítilny – včetně nabíječů – fotoaparát, detektory, jednorázové rukavice a zastavovací terče.
Světelné výstražné zařízení je tvořeno rampou s rohovými moduly zajišťujícími vykrytí potřebného vyzařovacího úhlu 360 ° a dvěma přímými moduly – každý se třemi diodami pro zvýšení intenzity vyzařovaného světla ve směru jízdy.
Světelné zařízení RZA vyzařuje v jeden okamžik pouze světlo jedné barvy a to střídavě modré barvy na pravé straně a červené barvy na levé straně od podélné osy vozu ve směru jízdy.
Doplňkové svítilny na přední straně kabiny osádky a přímé moduly v rampě pro zvýšení intenzity vyzařovaného světla ve směru jízdy lze v případě potřeby současně vypnout samostatným vypínačem na ovládacím panelu.
Vnější prostor karoserie je osvětlen neoslňujícím světlem v LED provedení pro bezpečný pohyb kolem automobilu. Ovládání těchto světel je umístěno v kabině osádky.
Přístup do účelové nástavby je umožněn z levé a pravé strany Transporteru posuvnými dveřmi a na zadní straně dveřmi, které se otevírají nahoru. Všechny dveře jsou bez oken.
Pro zamezení možného poškození vnější karoserie vozidla, ať už při manipulací s výbavou ve vozidle nebo při jejím uvolnění, jsou všechny části zavazadlového prostoru, které jsou z jednoduchého plechu, doplněny vnitřním krycím plechem z lehkých slitin o síle 2 mm.
Zařízení pro rychlý zásah tvoří vysokotlaké hasicí zařízení pro hašení vodou a pěnou včetně průtokového navijáku s 30metrovou hadicí a vysokotlakou proudnicí, nádrž na vodu a nádrž na pěnidlo. Startuje se elektricky, umístěno je na levé straně na výsuvném platu.
Hasicí zařízení je vybaveno přiměšovacím zařízením umožňujícím přimísení 0,4 % pěnidla, umožňuje provedení zásahu s průtokem hasební látky 20 litrů za minutu při tlaku 150 barů.
Nádrž na vodu má objem 120 litrů, vybavena je elektronickým vodoznakem umístěným v zorném poli obsluhy. Plnící hrdlo nádrže je vybaveno kulovým ventilem a pevnou spojkou 25 mm. Nádrž na pěnidlo má objem 3 litry.
Hydraulické vyprošťovací zařízení Weber eForce je přístupné ze zadní části karoserie, nad ním je na výsuvném platu další vybavení. Skládá se z rozpínáku, nůžek, kombinovaného nástroje a rozpínacího válce. K sadě samozřejmě patří i příslušenství – výměnné hroty, řetězové sady, prahové opěrky a stabilizační tyče.