V Plzni byla uvedena do plného provozu nová stanice
Jako předposlední v republice se dnes plzeňští profesionální hasiči dočkali nové centrální stanice
Nová stanice se na konci města směrem na Karlovy Vary začala stavět v prosinci 2001 a letos koncem března byla zkolaudována. Sloužit zde bude v jedné směně 21 hasičů, kapacita je až 30 hasičů na směnu, řekl dnes velitel plzeňských hasičů Michal Novák.„Je mladší, je větší, je bezpečnější, je modernější, je tady veškeré zázemí, které potřebujeme pro výkon služby, které jsme si přáli a nyní se nám tento sen splnil,“ porovnal novou stanici s dosavadním sídlem v centru města Novák. Hasiči měli totiž až dosud centrální stanici v Pobřežní ulici, kde sloužili přes 100 let. Areál i stavby byly ale nevyhovující. Otevřením nové stanice hasiči získali v Plzni třetí výjezdové místo a jsou schopní ve stanovených časech dorazit na kterékoliv místo.
Nová stanice přišla podle ředitele krajských hasičů Jaroslava Salivara na 160 milionů korun, dalších 30 milionů stály technologie. Hasiče podpořilo i město, které věnovalo pozemky a projekt v hodnotě asi 25 milionů korun, Plzeňský kraj zase dal 12,5 milionu do stavby a interiérů stanice.
Centrální stanice nabízí hasičům podle Nováka kompletní zázemí, podmínky pro školení a výcvik, chemicko-technické oddělení, které se stará o dýchací přístroje, protichemické obleky o detekci jedovatých plynů na místě zásahu, velmi dobře vybavenou strojní dílnu, posilovnu a tělocvičnu s velkou horolezeckou stěnou pro výcvik lezců. Hasiči jsou pyšní na výcvikový polygon – trenažér, kterým musí projít profesionální, ale i dobrovolní hasiči nosící dýchací přístroje. V trenažéru je možné simulovat podmínky jako například v hořícím bytě – velkou teplotu a kouř. Hasičům uvnitř trenažéru se měří zdravotní stav a životní funkce. Lze tu nacvičovat i zásahy v protichemických oblecích. Ve stanici je například i záložní operační centrum.
Novou stanici si pochvalují i sami hasiči. Líbí se jim nejen moderní zázemí a prostory, spokojeni jsou například i s dostatečně prostornými garážemi, odkud mohou bez problémů vyjíždět k zásahům. Ve staré stanici byly totiž garáže příliš úzké a výjezdy byly problematické.
Plzeňská stanice byla podle šéfa hasičského záchranného sboru Miroslava Štěpána předposlední, kterou hasiči v bývalých okresech dostali. Nová stanice zatím ještě chybí v České Lípě. I ta by ale měla být dokončena snad ještě letos. Nové okresní stanice se podle Štěpána pro hasiče stavějí zhruba v posledních 15 letech, ve většině případů jsou to nové stavby, pouze několik stanic bylo rekonstruováno.
načíst další obrázky ↓