Do Hrubé Skály přijela nová Scania, cisternu z produkce firmy KOBIT – THZ pomohla financovat Česká kancelář pojistitelů
Firma KOBIT – THZ dodala obci Hrubá Skála novou cisternovou automobilovou stříkačku Scania pro tamní jednotku sboru dobrovolných hasičů. Na vůz za 7 194 297 korun přispěla Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod.
Podvozek
Jako šasi byl zvolen dvounápravový podvozek Scania P 440 B4×4HZ řady XT o rozvoru 4 550 mm s připojitelným pohonem předních kol. Obě nápravy jsou odpruženy listovými pery, vybaveny stabilizátorem, bubnovými brzdami a uzávěrkou diferenciálu.
Scanii pohání řadový 6válcový vznětový motor DC13 153 o výkonu 324 kW a objemu 12,7 litru, agregát splňuje emisní normu Euro 5.
Dvanáctistupňová automatizovaná převodovka GRS905R se systémem Opticruise je zde ve verzi s automatickou spojkou, nechybí retardér GR3500.
Šestimístná kabina CP28L je jednoprostorová s klimatizací a 3kW nezávislým vytápěním. Na jejím levém boku 230V zásuvka Rettbox-air pro dobíjení akumulátorových baterií a doplňování tlakového vzduchu.
Sdružená zásuvka se při spuštění motoru samočinně odpojí, její součástí je inteligentní nabíjecí zařízení.
Systém je vybaven zařízením, které při připojení sdružené zásuvky zajistí oddělení dobíjení akumulátorových baterií od elektrické soustavy podvozku, současně zajistí dodávku elektrického proudu pro funkčnost komunikačních prostředků a jiných přístrojů.
Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice Motorola DM4600, její druhé obslužné místo je u ovládacího panelu čerpadla v zadní části vozu. Ve čtyřech dobíjecích úchytech najdeme ruční radiostanice DP 1400, v dalších čtyřech pak ruční svítilny typu Adalit L-3000 ATEX.
Kabina osádky je v opěradlech druhé řady sedadel vybavena čtyřmi dýchacími přístroji, zbývající dýchací přístroje shodného typu jsou uloženy v účelové nástavbě. Mezi přístroji v kabině jsou uloženy náhradní tlakové láhve.
Pod druhou řadou sedadel je vytvořen úložný prostor pro drobné požární příslušenství přístupný shora.
Ve střední horní části kabiny osádky je umístěna úložná police přes celou šíři kabiny osádky přístupná od druhé řady sedadel, ve spodní části je uzpůsobena pro umístění páteřové desky.
V dosahu velitele nechybí výjezdový tablet, zde typ Lenovo A10–30. Pro napájení tabletu je použito samostatně jištěné přípojné místo. V zorném poli řidiče je na 7" displej přenášen obraz ze zadní couvací kamery.
Světelné výstražné zařízení je modročervené kombinace, rampu doplňují přídavná světla na přední masce a boční části nárazníku.
V přední části je uchycen elektrický lanový naviják Ramsey Winch s tažnou sílou ve vodorovné rovině 50,7 kN. Pracovní prostor navijáku je vybaven osvětlením typu LED. Lanový naviják je vybaven šnekovou převodovkou jištěním proti přetížení. Pod navijákem najdeme asanační lištu.
Nástavba
Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení.
Prostory pro uložení požárního příslušenství po stranách nástavby jsou vybaveny roletkami z lehkého kovu s průběžnými madly v celé šířce. Prostor pro uložení požárního příslušenství a čerpací jednotky v zadní části je vybaven dveřmi, které se otevírají nahoru
Nástavba je pro usnadnění přístupu k požárnímu příslušenství po obou stranách opatřena plošnými stupačkami v celé délce.
CAS je v prostoru mezi kabinou a účelovou nástavbou vybavena pneumaticky vysouvaným osvětlovacím stožárem THZ LED o výšce 5 metrů od země s 24V LED světlomety s celkovým světelným tokem 30 000 lumenů a krytím IP 44.
Světlomety jsou orientovány do jednoho směru. Naklápění podle vodorovné osy a otáčení stožáru podle svislé osy je možné pomocí dálkového ovládání s přípojným kabelem o délce 5 metrů. Osvětlovací stožár je vybaven funkcí samočinného složení do přepravní polohy a to i po uvolnění parkovací brzdy. Napájení osvětlovacího stožáru je z elektrické soustavy podvozku.
Osvětlení prostoru okolo účelové nástavby je zajištěno LED zdroji neoslňujícího světla bílé barvy umístěnými na bocích a zadní stěně.
Na obou stranách nástavby jsou umístěny LED stavoznaky znázorňující množství hasiva v nádrži na vodu a v nádrži na pěnidlo. Nádrž na vodu má objem 4 000 litrů, na pěnidlo 240 litrů – svařená je jako jeden celek z nerezavějící oceli.
Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů, pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.
Nástavba je v horní části vybavena přípojným prvkem pro napojení odnímatelné lafetové proudnice.
Hygienické prostředky tekuté mýdlo v dávkovacím zásobníku a papírové ručníky jsou uloženy v pravé zadní skříni na výsuvném úložném prvku. Do tohoto prostoru je vyvedena hadice napojená na nádrž na vodu a spirálová hadice s ofukovací tryskou.