Hasiči Správy železnic převzali novou techniku, čtyřkolové Scanie jim dodala firma KOBIT – THZ
Nákupem tří nových cisternových automobilových stříkaček omladili svůj vozový park hasiči z Hasičského záchranného sboru Správy železnic. Scanie jim dodala firma KOBIT – THZ, každé z vozidel vyšlo na 9 860 290 korun včetně DPH.
Podvozek
Šasi Scania P450 4×4 má rozvor 4 350 mm, obě nápravy jsou odpruženy listovými pery, nechybí torzní stabilizátory a uzávěrky diferenciálů. Brzdy jsou na všech kolech bubnové, pomáhá jim hydrodynamický retardér R3500 s možností manuální či automatické aktivace.
Na zadní nápravě jsou namontovány podmetací řetězy.
Použitý třináctilitrový šestiválec DC13 164 splňuje emisní normu Euro 6, dosahuje výkonu 331 kW a v rozsahu 900 až 1 340 otáček za minutu krouticího momentu 2 350 Nm. Převody za řidiče řeší dvanáctistupňová automatizovaná převodovka GRS905R se systémem Opticruise, dodána je ve verzi bez spojkového pedálu.
Kabina pro mužstvo CP28L je vzduchově odpružena, vybavena je automatickou klimatizací i 3kW nezávislým vytápěním. Čelní sklo je vyhřívané, přední světla jsou v provedení LED.
V dosahu řidiče je navigační tablet Samsung s 8" displejem, velitel má k dispozici výjezdový 10" tablet a výsuvný stolek. Informační systém je integrován do 7" displeje palubní desky, zobrazuje se na něm mimo jiné výstup ze zadní couvací kamery.
Prostor před vozidlem snímá Full HD kamera, která se aktivuje automaticky po nastartování.
Pro spojení slouží vozidlová analogová radiostanice Motorola DM 4600E, ruční radiostanice a svítilny jsou v dobíjecích úchytech. Druhý reproduktor a mikrofon vozidlové stanice je v zadní části vozu u obslužného panelu čerpadla.
Na přední části kabiny je uchycen elektrický lanový naviják Rhino 12 s jištěním proti přetížení. Jeho tažná síla je 50 kN, lano je dlouhé 30 metrů. U navijáku je lafetová proudnice Protek Style, ovládaná je joystickem z kabiny.
O dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu se stará sdružená zásuvka Rettbox-air se systémem kontroly napětí pro připojení přístrojů s trvalým odběrem.
Na držácích bočních zpětných zrcátek jsou uchycena pracovní LED světla, zapínají se samostatně z kabiny řidiče.
Světelné výstražné zařízení je červenomodrooranžové kombinace – při jízdě k zásahu bliká standardně vlevo červeně a vpravo modře, lze ho však přepnout do plně oranžového režimu a to včetně přídavných světel.
Nástavba
Karoserie účelové nástavby je vyrobena z profilů ze slitin lehkých kovů a oplechována lepením. Na obou bocích je trojice schrán s příslušenstvím krytá hliníkovými roletkami, pod předními jsou výklopné stupačky. Mezi kabinou a nástavbou je uložen kolejový vozík o nosnosti 500 kg.
Rozměrné požární příslušenství je umístěno v hliníkových bednách na střeše nástavby a nebo přímo na ní.
Bezprostřední okolí vozu osvětlují LED světla zapuštěná do okapnic na obou bocích a v zadní části nástavby. Mezi roletami jsou do sloupků integrovány LED stavoznaky signalizující zbývající množství hasiva v nádrži.
Ta je vyrobena z nerezavějící oceli jako jeden celek a pojme 3 000 litrů vody a 180 litrů pěnidla. O dodávku hasiva se stará odstředivé čerpací zařízení THZ 3000 o jmenovitém výkonu 2 000 litrů za minutu.
Přimísení pěnidla je regulováno automaticky, pěnidlo je přiváděno do sání čerpadla.
Osvětlovací stožár je osazen 24V LED světlomety a lze ho napájet z palubní soustavy podvozku. Celkový světelný tok stožáru je 30 000 lumenů, do přepravní polohy se složí automaticky.
Rozměry a hmotnosti
Scania je dlouhá 8 400 mm, široká 2 500 mm a vysoká 3 100 mm. Standardní červenobílé zbarvení je doplněno zvýrazňujícími prvky ve žlutozeleném odstínu RAL 1026.