Hasiči v Olešnici a Deštném v Orlických horách pořídili terénní šestikolky Can-Am, pomůžou u zásahů spojených s živly
Hasiči z obcí Olešnice v Orlických horách a Deštné v Orlických horách pořídili díky opatření Integrovaného regionálního operačního programu prostřednictvím Místní akční skupiny POHODA VENKOVA nové terénní šestikolky Can-Am Outlander MAX 6×6 SP.
Slavnostní představení techniky se uskutečnilo v rámci mikroprojektu „Zasahujeme, cvičíme, známe se“ registrační číslo CZ.11.4.120/0.0/0.0/16_008/0002914 realizovaného v rámci Euroregionu Glacensis.
Tento projekt si klade za cíl zajistit v rámci přípravy řešení mimořádných událostí na obou stranách státní hranice vzájemné hlubší poznání a faktickou spolupráci konkrétních jednotek požární ochrany, jejich členů a příslušníků.
Mikroprojekt sleduje tři hlavní aktivity – společné setkání hasičských sborů z české a polské strany státní hranice při příležitosti pořízení nové terénní techniky, společné koordinační cvičení jednotek PO a společné setkání hasičů a obyvatel z české a polské strany hranice – den hasičstva.
Nová technika, pořízená v rámci projektu:„ Obec Olešnice v Orlických horách – pořízení terénní techniky pro JSDH“ registrační číslo CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_076/0015816, výrazně posílí stávající vybavení složky IZS JSDH Olešnice v Orlických horách JPO II/1 a bude velkým přínosem zejména při řešení mimořádných událostí vzniknuvších především v důsledku nadprůměrných sněhových srážek a masivních námraz. Ty jsou jednou z hlavních příčin ohrožení života a majetku obyvatel a návštěvníků hor.
Can-Am s rozvorem 2 081 mm je 3 030 mm dlouhá a na ložnou plochu o objemu 372 litrů se díky prodloužení vejde europaleta s nákladem o hmotnosti až 363 kg. Na tažné zařízení lze připojit přívěs o hmotnosti až 750 kg.
O pohon stroje se stará čtyřtaktní kapalinou chlazený vidlicový dvouválec Rotax 1010 o objemu 976 cm3 a výkonu 65 kW s krouticím momentem 88 Nm. Šestikolka s ním dosahuje maximální rychlosti 82 km/h. O následné zastavení se starají kotoučové brzdy s dvoupístkovými třmeny – ty brzdí první a druhou nápravu.
Poháněna jsou standardně kola na vlečných ramenech nezávisle zavěšených zadních náprav, při prokluzu se připojí pohon kol předních přes samosvorný přední diferenciál Visco-Lok QE. Na poslední nápravě je stabilizátor.
Převodovka je automatická se zpátečkou a brzděním motorem, vnější stopový průměr zatáčení stroje je 9 metrů.
Stroj je osazen přípojným místem pro dobíjení akumulátoru i USB zásuvkou pro dobíjení mobilního telefonu, součástí výbavy je i držák. Rukojeti jsou vyhřívané.
Ochranu posádky při převrácení poskytuje bezpečnostní rám. Výstražné světelné zařízení se střídá v barvách modré a červené.
Šestikolky lze osadit i pásy, jednotky je v budoucnu plánují rovněž pořídit. Cena každého ze strojů je 661 870 korun včetně DPH.