Hasiči z Vysočiny pořídili trojici nových Tater Phoenix, kontejnerové nosiče jsou osazeny i hydraulickým nakládacím jeřábem
Hned tři nové požární nosiče kontejnerů pořídil Hasičský záchranný sbor kraje Vysočina. Vozidla na podvozku Tatra 158 Phoenix jim dodala firma ContSystem, na realizaci se v oblasti hasičských úprav podílela rovněž firma THT Polička.
Podvozek
Podvozek Tatra Phoenix je osazen dvoumístnou kabinou, na jejím levém boku je zásuvka Rettbox-air pro doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů. Po nastartování se samočinně odpojí.
Poháněna jsou standardně kola zadních náprav, pohon přední je připojitelný. Všechny kola jsou osazena kotoučovými brzdami, diferenciály náprav disponují uzávěrkou.
Kabina je vybavena nezávislým vytápěním a klimatizací, nechybí tempomat. Přeplňovaný šestiválcový motor Paccar MX 13 je však spřažen pouze s manuálně řazenou převodovkou.
Výstražné světelné zařízení je v modročervenooranžové kombinaci, přepínání tónů zvukového zařízení je možné i tlačítkem houkačky.
Pro spojení slouží digitální vozidlový terminál. V zorném poli řidiče je displej couvací kamery Mobile Living Made Easy Perfectview RVS 555.
Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.
Na zadní části kabiny a zadní části podvozku jsou dvojice pracovních LED světlometů pro osvětlení prostoru pro manipulaci s kontejnerem.
Hydraulický nakládací jeřáb
Hydraulický nakládací jeřáb HIAB X-HIDUO 138 B-3 je namontován za kabinou vozu, jeho nakládací moment je 11 tm, dosah 10,3 metrů. Nosnost při maximálním vyložení je 1 050 kg jeřáb je ovládán dálkově.
Podpěrné nohy o maximálním rozložení 4 500 mm jsou horizontálně i vertikálně hydraulicky výsuvné. Systém disponuje funkcí automatického rozbalení i sbalení, umí detekovat riziko kolize s kabinou vozu a sleduje směr manévrování, na jehož základě automaticky řídí omezovač zdvihového momentu.
Pro osvětlení háku i místa manipulace s břemenem slouží pracovní LED světlomet na rameni jeřábu.
Hákový nosič kontejneru
Nosič kontejneru je uzpůsoben pro transport odvalovacích kontejnerů s výškou oka 1 000 až 1 570 mm, hmotnosti 10 tun a délce 6 000 mm. Systém musí vykonat prázdný pohyb háku – tedy vyložení, naložení do koncových poloh – za 90 sekund.
Hydraulické čerpadlo je poháněno motorem vozu, konstrukci nosiče tvoří hlavní rám, vyklápěcí rameno a výklopné rameno s výsuvným ramenem. Ovládání probíhá z kabiny řidiče.
Nosič umožňuje překládání kontejnerů na kontejnerový přívěs.