Sobota 2. listopadu 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasičská stanice v Holešovicích prošla kolaudací, hasiči se do ní nastěhují ještě do konce letošního roku

První část hasičské stanice v Holešovicích byla zkolaudována, na tiskovém brífinku to oznámil generálního ředitel HZS ČR genmjr. Vladimír Vlček a ředitel HZS hl. m. Prahy plk. Luděk Prudil. Akce se konala za účasti ministra vnitra Jana Hamáčka, náměstka primátora hl. m. Prahy pro bezpečnost Petra Hlubučka a starosty MČ Praha 7 Jana Čižinského.

Brífink proběhl před hasičskou stanicí v Argentinské ulici ve čtvrtek 30. 9. 2021 od 15:00 hodin, pro novináře byl zatím umožněn vstup do prostoru výjezdových garáží. Během října a listopadu se objekt vybaví nábytkem a nastěhují se do nej výjezdoví hasiči.

Původní stanice byla postavena jako jedna ze sedmi provizorních stanic v roce 1942 v období protektorátu Čechy a Morava.

O výstavbě bylo rozhodnuto také na základě předpokladu hrozících náletů spojeneckými letadly v průběhu 2. světové války. Rozhodnutí vydal tehdejší velitel hasičského sboru v Praze, plk. Bruno Petersen, dříve požární ředitel města Düsseldorf.

Toto zásadní rozhodnutí lze považovat za historicky první plošné pokrytí území hlavního města Prahy. Stanice Holešovice byla poslední dochovanou stanicí z této doby.

Projektová příprava na výstavbu nové centrální stanice byla zahájena v roce 2015. Dne 31. 10. 2016 bylo vydáno rozhodnutí u umístění stavby. 28. 6. 2017 Stavební úřad Ministerstva vnitra ČR vydal stavební povolení na celý areál HS Holešovice. 12. 8. 2019 byla podepsána smlouva o dílo na zhotovení první etapy projektu, objektu centrální výjezdové stanice, s firmou Garden Line a VÁHOSTAV. Stavba samotná byla zahájena 1. 9. 2019.

Předání stavby do užívání Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy je plánováno na 18. 11. 2021. Stavba byla postavena za 367 289 861,7­2 korun.

Na stanici bude organizovaný výjezd dvou družstev 1+5 a jednoho družstva 1+3. Dále zde bude automobilový žebřík, plynový hasicí automobil, velkoobjemová cisterna a technický automobil potápěčů se člunem včetně barokomory. Stanice bude fungovat jako opěrný bod pro práci pod vodní hladinou a bude sloužit pro zásahy u dopravních nehod.

Na stanici budou také velící důstojníci směn. Ze stanice bude vypravován odřad v souvislosti s mezinárodními záchrannými operacemi do zahraničí nebo pomoci ostatním HZS krajů v rámci ústřední koordinace. Na stanici typu C3 budou sloužit tři směny, v každé 26 hasičů. Minimální počet na směnu je 19 hasičů.

V hasebním obvodu stanice jsou Bohnice, Březiněves, Bubeneč, Čakovice, Čimice, Ďáblice, Dolní Chabry, Hloubětín, Holešovice, Kobylisy, Letňany, Libeň, Prosek, Střížkov, Troja, Třeboradice a Vysočany.

V příštím roce bude zahájena výstavba budovy B, tedy administrativního objektu, navazujícího na budovu A. Na základě požadavku MČ Prahy 7 byl pozměněn původní návrh a jako dominanta ulice Argentinská byla navržena devítipodlažní výšková budova.

Dokumentace pro provedení stavby budovy B byla HZS hl. m. Prahy předána dne 30. 4. 2020. Stavební povolení – změna části stavby, byla SÚ MV ČR vydána 13. 3. 2020.

V roce 2023 bude v areálu dislokováno stanoviště ZZS hl. m. Prahy. V následujících letech je plánována výstavba budovy C pro ředitelství Hasičského záchranného sboru hlavního města Prahy.

Martin Kavka
tiskový mluvčí
HZS Praha
Sdílet