Úterý 3. prosince 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Rosenbauer začne dodávat hasicí zařízení pro vysokonapěťové akumulátory, vybaveno je prorážecím hrotem s tryskou

Firma Rosenbauer vyvinula systém pro hašení baterií elektromobilů zaměřený nejen na bezpečnost zasahujících hasičů, ale rovněž na rychlost nasazení.

Určen je pro hašení vysokonapěťových baterií a chlazení celého bateriového modulu z bezpečné vzdálenosti.

Právě bezpečnost hasičů hrála při vývoji prim, hasiči se při použití tohoto zařízení dostanou do blízkosti hořícího automobilu pouze na krátkou chvíli, hašení a chlazení je pak aktivováno z dostatečné vzdálenosti.

Hasicí zařízení sestává ze dvou hlavních komponent – samotné hasicí jednotky s prorážecím hrotem a ovládacího panelu, které jsou propojeny hadicemi. Hasicí jednotka se umisťuje k baterii a opře se o karoserii vozidla, je-li to možné.

Ideálním stavem je samozřejmě vozidlo stojící na kolech a prostor mezi silnicí a podvozkem, použití je však možné i v interiéru, například v kufru automobilu.

Maximální vzdálenost mezi ovládacím panelem a hasicí jednotkou je 8 metrů, prorážecí tryska je do baterie vtlačena silou několika tun a vyplní celý bateriový pack vodou, čímž zajistí účinné chlazení.

Zařízení je poháněno čerpadlem z běžné cisternové automobilové stříkačky a pracuje se jmenovitým tlakem 7 barů a průtokem 30 litrů za minutu. V poškozeném automobilu může zůstat i při jeho následném transportu pro případ, že by začal znovu hořet.

Firma Rosenbauer zařízení testovala s různými typy baterií (a to až do kapacity 120 kWh) i vozidel v několika zemích Evropy. Dodávat ho začne příští rok.

Celé zařízení váží 60 kg – 20 hasicí jednotka, 20 ovládací modul a 20 hadice. Součástí ovládací jednotky je dvojice tlakových lahví o celkovém objemu 1 litr a tlaku 300 barů.

Sdílet