Středa 25. prosince 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči cvičili s pásovým vozidlem Hägglunds BV206, zdokonalovali se v jeho ovládání v terénu

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje disponuje dvěma pásovými vozidly Hägglunds BV206, které pořídil v roce 2018 v rámci projektu Zvýšení připravenosti Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení a řízení rizik způsobených změnou klimatu.

Jedno z vozidel je dislokováno na stanici v Bruntálu, druhé ve Frýdku-Místku – tedy v lokalitách, v jejichž hasebním obvodu jsou rozsáhlé hornaté oblasti a těžko přístupný terén.

Stroje jsou určeny jak pro dopravu hasičů, tak pro evakuaci a transport zraněných či zachraňovaných osob. V podlaze nákladového prostoru jsou oka pro uchycení transportních nosítek, která jsou standardní výbavou stroje.

Současné počasí využili k výcviku hasiči právě ze stanice ve Frýdku-Místku. Díky vstřícnosti Biskupských lesů se mohly všechny tři směny od středy 2. února 2022 až do pátku vystřídat v nácviku jízdy v zasněženém terénu v oblasti vrcholu Ondřejník u Frýdlantu nad Ostravicí.

Přečtěte siHasiči v Moravskoslezském kraji využívají dvojici pásových vozidel Hägglunds BV206 pro přesun v nepřístupném terénu

Hasiči si tak vyzkoušeli jak samotné ovládání vozidla ve zúžených prostorech, tak jeho průjezdnost terénem, způsob sjíždění prudkých kopců i samotnou přepravu osob.

V základním vybavení stroje nechybí hasicí přístroje, variabilní ruční vyprošťovací nástroj, lékárnička, rozbíječ skla a řezač pásů. Do úchytů lze umístit i standardní dýchací přístroje.

První modely BV206 sjely z výrobních linek firmy Hägglunds počátkem 70. let. Svou technickou spolehlivost a odolnost prokázal a dodnes stále prokazuje na všech světových kontinentech od polárních oblastí severní Ameriky, Evropy a Asie, pouštní pustiny Asie a Afriky až po nejdrsnější kontinent – Antarktidu.

Jakub Kozák
tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezské­ho kraje
Sdílet