Středa 4. prosince 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

TS 740 Dennis Rapier

Představujeme další zásahový automobil na podvozku Dennis Rapier,tentokrát v provedení CAS/TA s označením TS 740 od známé holandské firmy Plastisol,který byl vyrobený v roce 2001.

Jeho nástavba je na dnešní dobu velmi neobvyklého druhu,a to tím,že má pouze jednu roletu na každé straně a to u požárního příslušenství­.Zbytek nástavby tvoří vyklápěcí vrata.Tím se dosáhlo lepšího přístupu k vybavení vozidla.Jak je zde již zmíněno na začátku článku,jedná se o technickou CAS,tudíž její vybavení je krom klasického požárního zaměřeno hlavně na technické.Zejména pak na dopravní nehody.Čili vyprošťovací zařízení,pneu­matické zvedací vaky a další rozmanitá potřebná výbava.Osobně bych si takovýto automobil pro svojí rychlost,vybavenost a osádku 1+5 dokázal představit i u nás jako nehodový speciál,kdyby zde existovala složka ,,dálničních hasičů,,.O něčem takovém se před léty hodně mluvilo,ale utichlo to.Každopádně o tom tento článek není.
Nebudu se zde rozepisovat o TTD podvozku Dennis Rapier,věřím,že tento automobil je v ČR již natolik známý a není tudíž potřeba ho dále představovat.Tak jen pár slov o vybavení a samotné nástavbě:

Nádrž na vodu má objem 1500 l a je vyrobena z vyztuženého polyesteru – skelného vlákna GVP(z podobného materiálu je vyroben i letištní speciál Titan HPR-G firmy E-One),stejně tak i nástavba.Čerpadlo má výkon při nízkém tlaku 3000 l/min a jsou z něj 4 vývody.Při vysokém tlaku má výkon 240 l/min a je opatřeno dvěma hadicemi pro první zásah o délce 90 m na navijáku.Dále je vůz vybaven kompletní vyprošťovací sadou od firmy Lukas a to jak s benzínovým i elektrickým agregátem,elek­trocentrálou Dyna Power 6,5 kW-230 V,osvětlovacím stožárem o výšce 6 m,který je opatřen dvěma 500 W halogeny.Vozidlo je také vybaveno na likvidaci menšího úniku NL.Na nástavbě je umístěn hliníkový přenosný vysouvací žebřík.


Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD Pra
Sdílet