Do Malého Března dorazila nová Tatra, cisternovou automobilovou stříkačku vyrobili ve firmě THT Polička
Hasiči v Malém Březně získali i díky dotaci od Ústeckého kraje ve výši 1,25 milionu korun a příspěvku z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů nový zásahový požární automobil – kompletně vybavenou cisternu Tatra za 6 583 912 korun včetně DPH.
Slavnostního předání a křtu vozidla na fotbalovém hřišti se i přes kapky deště zúčastnili 9. července 2022 místní obyvatelé, hasičští kolegové z blízkého i dalekého okolí i hejtman Jan Schiller.
Doprovodný program v Malém Březně si užili dospělí i děti, největší atrakcí se stala pěnová koupel.
Podvozek
Tatra T 815–2T5RA3 4×4 je osazena klasickým naftovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 325 kW a točivém momentu 2 100 Nm v rozsahu 1 100 až 1 200 otáček za minutu. O převody se stará bohužel pouze manuálně řazená čtrnáctistupňová převodovka.
Jednoprostorová šestimístná kabina je vybavena nezávislým vytápěním a centrálním zamykáním. V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů – mezi nimi najdeme náhradní tlakové láhve.
Ruční radiostanice i svítilny jsou uloženy v nedobíjecích úchytech. V dosahu velitele je výjezdový tablet, pro spojení slouží vozidlová analogová radiostanice a vozidlový digitální terminál.
Ve střední horní části kabiny je umístěna úložná police přes celou šíři přístupná od druhé řady sedadel, ve spodní části je uzpůsobena pro umístění páteřové desky.
O doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů se stará sdružená zásuvka Rettbox-air. Automobil dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.
Světelné výstražné zařízení je modročervené kombinace s červenou polovinou rampy na levé straně automobilu. Spuštění, přepínání a vypnutí tónů je pro strojníka řešeno tlačítkem houkačky CAS a je umožněno i samostatným tlačítkem v dosahu sedadla velitele.
Nástavba
Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. S ohledem na potřebu očisty a dekontaminace jekaroserie společně s vnitřními částmi úložných prostor účelové nástavby vyrobena technologií lepení plechů ze slitiny lehkých kovů s hladkým povrchem (kromě pochůzných částí, které mohou být vyrobeny z prolamovaných nebo profilovaných plechů).
Karoserie je doplněna karosářskými prvky z jiných lehkých materiálů s životností odpovídající životnosti CAS.
Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek a je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny. Je hranolovitého tvaru a na vozidle je uložena v lůžku a připevněna stahovacími třmeny. Tatra uveze 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.
V zadní skříni karoserie je namontováno požární čerpadlo THT PKA 2000 – 250. Použité čerpadlo umožňuje zásah při použití nízkého nebo vysokého tlaku, popřípadě kombinovaný provoz. Proti přehřátí je vybaveno automatickým teplotním odlehčovacím ventilem.
Čerpadlo je vybaveno automatickou vývěvou s možností ručního vypnutí, jeho konstrukce vylučuje únik vody při zapnutí.
Přiměšovací zařízení sestává z proudového přiměšovače, ručně nastavitelné regulační klapky a propojovacího potrubí. Pěnidlo je přiváděno do sání vodního čerpadla.
Účelová nástavba je v horní části vybavena přípojným prvkem pro napojení odnímatelné lafetové proudnice.
Rozměrné požární příslušenství, s výjimkou přenosného záchranného a zásahového žebříku a trhacího háku, je uloženo ve dvou schránkách s odvětráním, utěsněným dnem a s víkem, vyrobených z lehkého kovu a umístěných nástavbě.
Každá schránka je uzamykatelná shodným klíčem jako k uzamykání rolet a dveří účelové nástavby., vnitřní prostor schránek je vybaven osvětlením.
Do prostoru čerpacího agregátu je vyvedena spirálová hadice s délkou 2 metry a ofukovací tryskou, která je napojena na tlakovou vzduchovou soustavu CAS s ovládacím mechanickým vzduchovým kohoutem.