Tatra Terra pro dobrovolnou jednotku obce Staré Hamry nahradila dosluhující Atego, automobil dodala firma KOBIT-THZ
Obec Staré Hamry pořídila pro své dobrovolné hasiče novou cisternovou automobilovou stříkačku Tatra Terra z produkce firmy KOBIT-THZ. Zářivě červená Tatra nahradí dosluhující Atego, které v roce 2003 jako první automobil tohoto typu pořídil Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje.
Podvozek
Pro stavbu vozu byl použit podvozek Tatra T 815 ‐ 2T5RA3.432.4×4.2 o rozvoru 4 300 mm. Pohání ho vidlicový přeplňovaný osmiválec T3D‐928‐31 o výkonu 325 kW, který splňuje emisní normu Euro 5.
Třináctilitrový agregát disponuje krouticím momentem 2 100 Nm v rozsahu 1 100 až 1 200 otáček za minutu.
Převodovka Allison 4500 je šestistupňová, hydrodynamický měnič zajišťuje změnu rychlostních stupňů bez přerušení výkonu.
Na obou nápravách jsou stabilizátory, diferenciály jsou vybaveny mechanickou uzávěrkou. Pohon předních kol je připojitelný, brzdy jsou na všech kolech kotoučové.
Na levém boku kabiny je zásuvka Rettbox-air pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu, její stav signalizuje barevná dioda. Součástí je inteligentní dobíjecí zařízení.
Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice a digitální vozidlový terminál. Ruční radiostanice jsou v šesti úchytech, šest dobíjecích úchytů je určeno pro ruční svítilny.
V dosahu velitele je výjezdový tablet, v zorném poli řidiče displej couvací kamery.
V opěradlech druhé řady sedadel a velitele jsou uchyceny dýchací přístroje, zbývající přístroj je mezi předními sedadly.
Červenomodré světelné výstražní zařízení je zde v kombinaci s červenou polovinou rampy na levé straně Tatry, spouštění sirény a změnu tónů lze řešit tlačítkem houkačky nebo tlačítky v dosahu velitele.
Elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN je uchycen na podélnících rámu na předním nárazníku.
Nástavba
Nástavba je vyrobena z profilů ze slitin lehkých kovů a olepena hliníkovým plechem. Trojice schrán na bocích je krytá hliníkovými roletkami, k čerpacímu zařízení se přistupuje zezadu výklopnými dveřmi.
Vůz v nádrži z nerezavějící oceli uveze 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla, o dodávku hasiva se stará čerpadlo o výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů. To umožňuje i vysokotlaký nebo kombinovaný provoz. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.
Mezi kabinou a nástavbou je umístěn pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s 24V LED světlomety. Jejich celkový světelný tok je 20 000 lumenů, napájeny jsou z podvozkové elektrické sítě.
Rozměrné příslušenství je uloženo ve dvojici hliníkových beden na střeše vozu.
V levé zadní roletě jsou na výsuvném prvku hygienické prostředky pro základní očistu hasičů u zásahu. Kromě mýdla, desinfekce a ubrousků je k dispozici voda a tlakový vzduch.