Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

THT Polička dodá Hasičskému záchrannému sboru České republiky automobilové plošiny AP 43 Scania Bronto, rámcová smlouva počítá až s 25 kusy

Hasičský záchranný sbor České republiky uzavřel už v roce 2022 se společností THT Polička na základě vyhodnocení výběrového řízení rámcovou smlouvu na dodávku nových automobilových plošin Scania Bronto.

Hodnota smlouvy je až 514 219 750 korun včetně DPH za samotné plošiny, smlouva počítá i s vybavením či doplněním plošin retroreflexními zvýrazňujícími prvky.

Podvozek

Pro plošinu byl zvolen podvozek Scania P440 B/6×2*4 – jedná se tedy o tříosé šasi s řiditelnou přední i zadní nápravou, poháněna je náprava prostřední. Ta je vybavena uzávěrkou diferenciálu.

Motor dosahuje výkonu 324 kW, jedná se o řadový přeplňovaný šestiválec. Samozřejmostí je automatická převodovka a retardér.

Přečtěte siFirma Kobit - THZ vyrobí pro Hasičský záchranný sbor České republiky velkoobjemové cisterny Tatra Force, ve volitelné výbavě je i řiditelná třetí náprava

Kabina je dvoumístná, vybavená klimatizací a nezávislým vytápěním, nechybí dvojice dobíjecích úchytů pro ruční svítilny.

O dobíjení a konzervaci akumulátorů se stará 230V zásuvka Rettbox-air – jak už název napovídá, je sdružená s přípojkou pro plnění tlakovým vzduchem.

Pro spojení slouží vozidlový digitální terminál.

Červenomodré výstražné zařízení vyzařuje obě barvy na obou stranách vozu, nechybí nízkofrekvenční siréna.

Pro barevnou úpravu automobilu je – s výjimkou teleskopického ramene, sklopného ramene, pracovního koše, točnice, roletek a pochůzné plochy – použita jasně červená barva v odstínu RAL 3024.

Plošina je vybavena kamerovým systémem obsahujícím:

  • záznamový rekordér
  • přední kameru sledující provoz před vozem,
  • zadní vnější kameru sledující provoz za vozem,
  • vnitřní kameru sledující prostor řidiče a přístrojovou desku automobilu.

Výška Scanie v přepravní poloze je 3 650 mm, celková délka je 10 200 mm. Podvozek je vybaven regulací výšky v rozmezí + 150 mm, – 40 mm.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Úložný prostor tvoří skříně na obou bocích s roletkami z lehkého kovu s průběžnými madly.

Za kabinou osádky je umístěna zvýšená skříň pro umístění rozměrného požárního příslušenství. V levé části zvýšeného úložného prostoru je vytvořena prostorová a hmotnostní rezerva o rozměrech 1450 × 650 × 550 mm a nosnosti 90 kg pro uložení seskokové matrace. Plošina účelové nástavby je pochozí.

Přečtěte siTHT Polička začala s dodávkou cisteren Tatra Terra pro profesionální hasiče, rámcová smlouva může přesáhnout jednu miliardu korun

Na rameni je uchycena dvojice 24 LED světlometů, každý z nich o světelném toku 1 750 lm.

Zdrojem elektrického proudu je elektrocentrála o výkonu 6 kW na točnici, je určena jak pro provoz elektrického příslušenství, tak pro nouzovou obsluhu nástavby.

Plošina

Automobilová plošina AP 43 Bronto Skylift FL 45 XR je vybavena záchranným žebříkem, její stranové vyložení je 22 metrů při zatížení koše hmotností 500 kg.

Záchranná výška pod úrovní terénu se záchranným košem zatíženým jednou osobou je –8 metrů.

Plošina je vybavena sklopným ramenem o délce 12 500 mm. Úhel sklápění ramena je 180 °.

Nejkratší čas potřebný k plnému rozložení automobilové plošiny do záchranné výšky, včetně ustavení stabilizačních podpěr a pootočení nástavby o 90 °, je 160 sekund.

Pohyby ramen jsou v koncových polohách plynule automaticky zastaveny. Přetížení je akusticky signalizováno a pohyby zvyšující přetížení jsou přerušeny, pohyby snižující zatížení jsou volné. Ovládání veškerých pohybů zajišťuje plynulý rozběh i doběh.

Veškeré pohyby ramen lze ovládat z hlavního ovládacího panelu a z ovládacího panelu v záchranném koši, panely zobrazují veškeré údaje v českém jazyce.

Plošina je vybavena zařízením pro automatické rozložení a složení stabilizačních podpěr jedním tlačítkem s automatickým vyrovnáním do vodorovné roviny.

Záchranný koš je určen pro 5 osob s dovoleným zatížením 500 kg. Koš je horizontálně plynule vyrovnáván pomocí automatického systému s možností ručního ovládání. Vybaven je dvěma dvířky pro nástup z každé strany a jedním evakuačním vstupem na čelní straně koše.

Konstrukce záchranného koše umožňuje upevnění záchranných nosítek pro transport nepohyblivých osob s hmotností 280 kg, nosítka je možné aretovat v libovolném pootočení podle svislé osy. Konstrukce dále umožňuje slaňování a použití záchranného evakuačního rukávu.

Lafetová proudnice je umístěna na vnější straně pracovního koše.

Obraz přenáší na pracovní místo na točnici barevná kamera.

Foto: SOŠ PO a VOŠ PO FM
Sdílet