AIS Perlini / Baribbi
Poněkud starší zástupce letištních zásahových požárních speciálů a to vozidlo AIS – Auto Idro Schiuma – Perlini/Baribbi.
Ve své době,kdy byl tento speciál vyroben-tedy na počátku 80-let minulého století,tak jednoznačně patřil k evropské špičce letištních požárních vozidel.V Itálii,zemi svého původu nebylo jediné větší letiště,kde by tento vůz nebyl ve službě požární záchranné jednotky.Pro své na tu dobu výborné jízdní vlastnosti byl u italských hasičů velmi oblíbený.Vůz,postavený na italském podvozku Perlini s požární nástavbou od dnes již neexistující firmy Baribbi,byl poháněn dvojicí motorů GM 6V-71N značky General Motors o výkonu 383 kW,jejich síla se rozdělovala automatickou převodovkou Allison.Pohon je stálý 4×4.Na jízdu bylo možné použít jak oba motory najednou,tak i jeden.Druhý mohl být použit samostatně k pohonu čerpadla.Maximální rychlost vozidla je 100 km/h,zrychlení z 0 na 80 km/h dosáhne do 40 sekund.
Kabina vozidla je určena pro trojčlennou posádku,nejčastěji v ní však jezdila pouze dvoučlenná.V kabině se také nachází ovládání čerpadla a monitoru,vše je automatické,nebo poloautomatické.
Požární nástavba je tvořena nádrží na vodu o objemu 10000 l a nádrží na pěnidlo o objemu 1500 l.Monitor,umístěný na nástavbě vozidla,je poháněn třemi elektromotory.Čerpadlo má výkon téměř 6000 l/min.Vozidlo má také čtyři trysky pro vytvoření vlastní ochranné vodní clony.Na každé straně je umístěn vyjížděcí naviják s hadicí o délce 30 m.Vozidlo má dále dva hadicové vývody 70 mm,dva hydrantové přívody 100 mm a jedno sací hrdlo 150 mm pro plnění z externího zdroje.
TTD
Podvozek : Perlini International 605.D
Motory : GM 6V-71N General Motors
Pohon : 4×4 stálý
Převodovka : automatická Allison
Max.rychlost : 100 km/h
Zrychlení 0–80 km/h : za 40 sekund
Nástavba : Baribbi
Požární značení vozu : IDS 11500 Leguán
Délka : 9.3
Šířka : 3.2 m
Výška : 3.5 m
Hmotnost : 31500 kg
Voda : 10000 l
Pěnidlo : 1500 l
Čerpadlo : přesně neudáno-až 6000 l/min
Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD Praha
načíst další obrázky ↓