Kontejnery firmy Fabok slouží nejen hasičům, určeny jsou pro hašení elektromobilů, baterií i uskladnění radioaktivních odpadů
Firma Fabok sídlící v Mochově ve středních Čechách patří dlouhodobě mezi dodavatele speciálních kontejnerů, své místo nalezly i mezi mnoha hasičskými jednotkami.
Firma se primárně zabývá konstrukcí a výrobou speciálních nástaveb určených pro údržbu a čištění kanalizace, převoz a likvidaci kalů, převoz nebezpečných odpadů dle ADR, rozvoz a distribuci pitné vody, nástavby určené k splachování a mytí komunikací, likvidaci radioaktivních odpadů, výrobu průmyslových výbušnin, dodávky kombinovaných vozidel s recyklací a podobně.
Hasičům dodává kontejnery určené pro hašení elektromobilů nebo bateriových článků, umí do nich vestavět Cobru nebo čerpadlo. Zajištěna je vždy kompletní dodávku kontejneru, tedy včetně příslušenství a nářadí vhodného k hašení.
Mezi zákazníky patří také výrobci bateriových packů a automobilů či servisní střediska.
Vývojové centrum firmy Fabok má také rádo výzvy, problém není vyrobit kontejner na přání v jakýchkoliv rozměrech nebo dodat zajímavou hasicí techniku, například další LUF 60.
Kontejner pro hašení elektromobilů
Jedná se o speciální kontejner určený pro hašení elektromobilů, které je z technických důvodů nutné ponořit na několik dní do vody. Kontejner je dále možné využít pro hašení pneumatik a obdobného materiálu, který se běžnými postupy hasí jen velmi obtížně.
Kontejner je uzpůsoben pro přepravu na automobilových nosičích hmotnostní třídy S vybavených kontejnerovou technologií podélně uloženého jednoramenného háku. Kontejner je určen pouze pro přepravu v prázdném stavu.
Úložné prostory na příslušenství v nástavbě jsou přístupné z levé i pravé strany; oba přístupové otvory jsou kryté dveřmi vybavenými zámky a jsou uzamykatelné jednotným klíčem.
V zadní části vany kontejneru je umístěno výklopné čelo o výšce přibližně 2/3 výšky kontejneru; výklopné čelo je ovládané hydraulicky, je uzpůsobeno jako nájezdová plošina doplněná o výklopné nájezdy a je vybaveno gumovými ochrannými prvky.
Pro ztužení konstrukce při vyklopení zadního čela je kontejner v zadní části vybaven odnímatelnou rozpěrnou tyčí.
Uvnitř kontejneru jsou vodící prvky sloužící pro zabránění střetu umístěného vozidla s bokem kontejneru při jeho natahování; tyto vodící prvky zároveň slouží jako kotevní body pro upevnění vozidla nebo nákladu.
Na obou vnitřních stěnách jsou ve výšce 0,5, 1 a 1,5 metru umístěny kotvící lišty.
Na předním čele uvnitř vany kontejneru je v horní části umístěn lanový naviják vybavený automatickým řazením, s lanem o průměru 10 mm a pracovní délce 20 metrů.
Naviják je uložen posuvně v horizontálním směru; u podlahy kontejneru je lano vedeno přes kladku, která je též umístěna posuvně v horizontálním směru.
V horní části kontejneru je umístěno potrubí s tryskami, které slouží ke zkrápění obsahu kontejneru – na každé straně kontejneru je umístěno 6 trysek. Připojovací hrdlo potrubí je osazeno spojkou storz C 52 a je umístěno v pravé přední části kontejneru.
Celý kontejner, včetně nosného rámu je v odstínu barvy RAL 3020, oko kontejneru je v barvě odstínu RAL 9005; u spodní části kontejneru a nosného rámu je přípustné provedení v barvě odstínu RAL 9005.
Zaplavovací kontejner pro sety baterií
Základní nosný rám kontejneru je vyroben jako svařenec z konstrukční oceli různých profilů, kontejner je ve spodní části vybaven odstavnými nohami. Kontejner je vybaven čtyřmi sklopnými závěsnými oky, které umožňují manipulaci s kontejnerem.
Nástavbou kontejneru je vodotěsná ocelová vana tvořená dnem a bočními stěnami, v horní části je zpevněná obvodovým lemem.
Na předním čele kontejneru jsou umístěny dvě nerezové skříňky na 3 požární hadice B, dva klíče na požární hadice, přechodka B/C a místo pro uložení dalšího drobného nářadí – hadice a klíče jsou součástí dodávky kontejneru.
Kontejner je vybaven na předním čele dvěma plnícími hrdly s uzavíracími kulovými ventily zakončené půlspojkou B, uvnitř kontejneru jsou čtyři zaplavovací trysky.
www.fabok.cz