Pondělí 25. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči v dolech Nástup v Tušimicích mají dalšího Phoenixe, nástavbu na kombinovaný hasicí automobil Tatra 158 vyrobila firma KOBIT-THZ

Do vozového parku Hasičského záchranného sboru podniku Severočeské doly v dolech Nástup Tušimice přibyla další Tatra – kombinovaný hasicí automobil modelové řady Phoenix dodala firma KOBIT – THZ.

Podvozek

Automobil je postaven na třínápravovém podvozku Tatra T158/II-8P3R33 s připojitelným pohonem všech kol a s průběžným rámem. Kolové redukce a pneumatiky 16R20 zajišťují dostatečnou světlou výšku pro pohyb v těžkém terénu a vylepšují nájezdové úhly automobilu.

Všechny diferenciály jsou vybaveny mechanickou uzávěrkou.

Přečtěte siCAS 30 Mercedes Benz Zetros pro HZS Severočeské doly a.s. – Doly Nástup Tušimice je v Česku unikátem

Třináctilitrový řadový šestiválec PACCAR MX 13 340 C3 je spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison 4500 s hydrody­namickým retardérem. Kapalinou chlazený motor splňuje emisní normu Euro 3 a dosahuje výkonu 340 kW. Jeho krouticí moment je 2 300 Nm při 1 000 až 1 425 otáčkách za minutu.

Pomocný pohon pro vodní čerpadlo je možné používat při jízdě až do rychlosti 10 km/h.

Kabina je dvoumístná, v dosahu řidiče je tablet s vybavením pro obsluhu nástavby, po levé ruce velitele je joystick pro ovládání nárazníkové lafetové proudnice i lafetové proudnice na střeše nástavby.

Na levém boku je u dveří řidiče zásuvka Rettbox-air, která se stará o dobíjení a konzervaci akumulátorů i o doplňování tlakového vzduchu. Po nastartování Tatry se samočinně odpojí.

Na každém z bočních zrcátek je pracovní LED světlomet o světelném toku 1 000 lumenů, který osvětluje okolí automobilu.

Přečtěte siHasiči podniku Doly Nástup Tušimice mají druhého Zetrose, dvounápravový kombinovaný automobil vyrobili ve Slatiňanech

Světelné výstražné zařízení je modročervené kombinace, spuštění, přepínání a vypnutí tónů je pro řidiče řešeno tlačítkem houkačky a je umožněno i samostatným tlačítkem v dosahu sedadla velitele.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

Nástavba

Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Pro usnadnění přístupu k požárnímu příslušenství jsou po obou stranách pod předními schránami plošné stupačky.

Nástavba má ve srovnání se starší sestrou o 90 mm zvýšenou světlou výšku, pod zadními roletkami nejsou přídavné boxy.

Přečtěte siK podnikovým hasičům Severočeských dolů do lomu Nástup v Tušimicích míří z Kobitu velkoobjemová Tatra Phoenix

Nádrž na hasivo je z nerezavějící oceli vyrobena jako jeden celek pro 8 000 litrů vody a 1 000 litrů pěnidla. LED stavoznaky na obou bocích nástavby signalizují aktuální objem v nádržích.

Čerpací zařízení je v zadní části automobilu a dosahuje jmenovitého výkonu 4 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů. Přiměšovací zařízení je vybaveno elektronickou regulací. Čerpadlo je – stejně jako celá nástavba – řízeno pomocí dotykového tabletu a membránových tlačítek systémem FCTS.

Přečtěte siSystém FTCS toho umí víc než před rokem: umí hladinoměry a z tabletu ovládá lafety i stožár

V přední schráně je namontováno plynové hasicí zařízení se 120 kilogramy oxidu uhličitého.

Navijáky s tvarově stálou hadicí o průměru 25 mm jsou umístěny v zadních schránách na obou bocích automobilu.

Mezi kabinou a nástavbou je pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s 24V LED světlomety, jejich celkový světelný tok je 30 000 lumenů.

V levé zadní roletě najdeme mimo jiné i výsuvné plato s hygienickými prostředky pro základní očistu hasičů u zásahu.

Rozměry vozu

Tatra Phoenix je v této konfigurací dlouhá 9 850 mm, vysoká 3 510 mm a široká 2 550 mm.

Sdílet