Auto si v budoucnosti při nehodě zavolá záchranáře samo, začíná se rodit systém eCall
Evropská komise by chtěla aby v budoucnu měly všechny nové vozy systém který by v případě nehody automaticky přivolal záchranáře.
Tento záměr je zahrnutý v memorandu které podepsal představitel Evropské komise se zástupci asociace evropských automobilek ACEA a neziskového sdružení ERTICO, které se zaměřuje na vyspělé dopravní systémy.
Od vyvíjeného systému nazvaného eCall, komise očekává snížení počtu mrtých na silnicích. Systém by měl zajistit rychlý zásah záchranářů . Aktivovaný bude manuálně, nebo automaticky a přivolal by na určené místo záchranné složky.
EU si dala za cíl snížit počet obětí nehod na evropských silnicích do roku 2010 na polovinu. Zpřísňuje proto kontroly profesionálních řidičů a chystá i změny v konstrukci automobilů, tak aby byly při srážce šetrnější vůči chodcům. Otázkou dne asi ale bude finanční pokrytí projektu.
Není asi problém namontovat do auta zařízení které vyšle signál, problém bude síť převáděcích stanic, protože systém v autě asi nebude mít nijak velký vysílací výkon.
Také bude třeba vymyslet systém případného odvolání poplachu, aby hasiči a záchranáři nejezdili ke každému „ťukanci“. V každém případě to asi bude otázka dalších nejméně deseti let.
Seriál: eCall - automatické volání pomoci
- ▶ Video
- Exkluzivně
Tísňové linky v České republice začaly přijímat lokalizační zprávy AML, nejprve z Androidu
V loňském roce odbavili operátoři na tísňové lince 112 a 150 přibližně 2 300 000 volání, na tísňové lince 155 přibližně 1 900 000 volání a na lince 158 asi 1 600 000…
- ▶ Video
Systém eCall byl spuštěn, tísňová linka zvládne přijmout automatický hovor z havarovaného vozidla
Na konci září roku 2017 došlo ke spuštění systému eCall – celoevropského systému automatického tísňového volání z vozidla. Tento elektronický bezpečnostní systém byl…
Po střetu dvou osobních vozidel v Praze přivolal pomoc mobilní telefon připojený přes bluetooth
Krátce po půl druhé odpoledne přijalo operační středisko automatické volání z mobilního telefonu, který byl přes bluetooth připojen v autě. Operační středisko vyslalo na…
- ▶ Video
- Seriál
ÚAMK společně s partnery předvedl simulaci velké havárie a fungování eCall
Vesmírné technologie a záchrany životů na našich silnicích. O tomto propojení přesvědčila prezentace reálného fungování systému eCall, kterou připravil ÚAMK ve…
„Je to satisfakce za dlouholetou práci“, řekl Luděk Prudil k ocenění systému eCall v rámci IT Projektu roku 2013
Ocenění Finalista soutěže IT Projekt roku 2013 si ve čtvrtek 13. února 2014 odnesl i projekt Zapojení České republiky do evropského pilotního projektu automatického…
- ▶ Video
VIDEO: Systém eCall byl poprvé prakticky představen v České republice, po automatickém nahlášení nehody vyjeli hasiči
V Praze dne 18. září 2013 proběhl národní seminář o systému automatického tísňového volání z paluby vozidla „eCall“, který vyvrcholil praktickou simulovanou ukázkou,…
Vývoj projektu eCall pokračuje, od roku 2015 si auto o pomoc zavolá samo
Přinášíme další článek do našeho seriálu o automatickém tísňovém volání z vozidel – eCall. Od roku 2015 by měl být systém totiž standardní výbavou všech nových…
Poslankyni Evropského parlamentu byl představen projekt eCall
Cílem včerejšího setkání zástupců ministerstva dopravy i hasičského záchranného sboru bylo seznámit poslankyni Evropského parlamentu Olgu Sehnalovou s projektem…
ČR se připravuje na zavedení automatického tísňového volání z vozidel (eCall)
Ministerstvo dopravy a Hasičský záchranný sbor ČR v současnosti intenzivně spolupracují při přípravě zavedení eCall (automatického tísňové volání z vozidel) v České…
Česká republika je připravena na zavedení eCall (automatického tísňového volání z vozidel)
V úterý 16. června 2009 se v budově Ministerstva vnitra – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR uskutečnila koordinační pracovní porada k problematice…