Vídeň následuje kolegy z Berlína, profesionální hasiči rakouského hlavního města pořídili prvosledové zásahové elektromobily
Dvě prvosledové elektrické cisternové automobilové stříkačky modelové řady RT – tedy revolutionary technology – od firmy Rosenbauer pořídilo pro své profesionální hasiče město Vídeň. Následuje tak kolegy z Berlína, kteří tato vozidla už několik let provozují.

Pro Vídeň to však není úplná „elektropremiéra“ – v tamním hasičském muzeu je k vidění už 120 let starý elektromobil, dodnes funkční.
Rosenbauer v současné době dodal již 21 vozidel modelové řady RT do celého světa. Známe je například z Berlína i Los Angeles. Elektromobil s posádkovou kabinou je pro dlouhotrvající zásahy vybaven „range extenderem“, což v řeči výrobce znamená záložní agregát se spalovacím motorem. Ten dokáže vozidlu dodat dostatek energie pro dosažení jmenovitého výkonu čerpací jednotky a rovněž umí dobíjet akumulátory.
Podvozek
Podvozek o rozvoru 4 100 mm disponuje pohonem všech kol a díky pneumatickému odpružení i možností změny světlé výšky na 175, 250, 350 nebo 470 mm. Zadní náprava je řiditelná, vnější osový průměr zatáčení vozu je 13,5 metru.
Kapacita akumulátoru, ukrytého v podvozku, je 66 kWh, výkon dvojice elektromotorů je 360 kW.
Kabina je jednoprostorová, sedadla řidiče i velitele lze otočit o 180 °. Zpětná zrcátka jsou digitální, obraz na displeje přenáší venkovní kamery.
Na předním nárazníku je vývod elektrohydraulického lanového navijáku.
Nástavba
Nástavba je samonosná z profilů ze slitin lehkých kovů doplněná plastovými komponenty. Jednotlivé schrány pro příslušenství jsou kryty hliníkovými roletkami s elektrickým otevíráním.
Hasiči se při konfiguraci vozidla věnovali rovněž vybavení, drtivou většinu technických prostředků v automobilu mají rovněž na baterie. Vůz dokáže dodávat energii spotřebičům s odběrem až 18 kW.
Čerpací zařízení Rosenbauer N25 je nízkotlaké, jeho výkon je 2 500 litrů za minutu při sací výšce 1,5 metru. Do nádrže na hasivo se vejde 2 000 litrů vody a 100 litrů pěnidla. Nechybí lafetová proudnice na střeše automobilu.
Celá nástavba je řízena přes sběrnici a Logic Control System – ovládá se na 17" tabletu v kabině automobilu.
Rozměry a hmotnost
Automobil je dlouhý 7 800 mm, široká 2 350 mm a vysoký 3 200 mm. Jeho provozní hmotnost je 16 tun, maximálně přípustná 18 tun.



