Nejnovější vozidla Škoda Scala pro Hasičský záchranný sbor ČR byla dodána se skrytou montáží výstražného zařízení
Hasiči napříč republikou postupně přebírají další automobily Škoda Kodiaq a Škoda Scala na základě rámcové smlouvy mezi Ministerstvem vnitra České republiky a Škodou Auto. Konečný počet 200 kusů se může ještě v budoucnu změnit směrem nahoru – deficit vozového parku HZS České republiky je 5 miliard, technika v této hodnotě je již po své životnosti.
Poslední – tedy ve smyslu nejnovější – várka škodovek modelové řady Scala byla hasičům dodána s tzv. skrytou montáží světelného a zvukového výstražného zařízení.
Zatímco v první fázi měly Scaly pouze majákovou rampu na střeše, současná dodávka je vybavena dvoubarevným LED světlem za předním oknem, doplňkovými LED světly červené a modré barvy v masce a magnetickým dvoubarevným LED majákem.
Magnetický maják zde naplňuje požadavek vyhlášky na viditelnost světelného výstražného zařízení z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1 metr nad vozovkou, vzdáleného 20 metrů od tohoto světelného zdroje. I proto lze světelné zařízení v denním režimu zapnout pouze s připojeným magnetickým majákem – jeho 12V zásuvka je na vnitřní části B sloupku na straně řidiče.
LED světlo na palubní desce pod čelním sklem je uchyceno pomocí magnetů a lze ho po odpojení napájecího konektoru odejmout.
Výhodou této montáže je ve srovnání s dříve dodanou rampou mimo jiné i výrazně nižší hlučnost při běžné jízdě. Automobily Škoda Scala nejsou svým určením používány pro primární zásahovou činnost – jsou dodávány v běžné červené barvě, výstražné světelné zařízení je na nich tedy využíváno jen občasně. Hlučnost rampy se kolegové od Policie na svých vozidlech dokonce pokusili snížit kovovým spojlerem.
Vzhledem k tomu, že zvláštní výstražné světelné zařízení vyzařující světlo modré barvy je vždy doplněno zvláštním zvukovým výstražným zařízením vydávajícím zvukové znamení se spojitě proměnnou výškou tónu – tedy sirénou – je ve Scale použito zařízení AZJ 600 se dvěma reproduktory zabudovanými v předním nárazníku.
Ovládací jednotka je umístěna pod sedadlem řidiče, ovládací panel na stropním panelu uprostřed. Tóny lze měnit i ovládáním klaksonu na volantu, pomocí něj lze použít i funkci „horn“.