Středa 20. listopadu 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Na železničním koridoru u Bohumína se střetl vlak s nákladním vozidlem, srážku nepřežil jeden člověk

Šest jednotek hasičů zasahovalo po tragickém střetu osobního vlaku a nákladního automobilu ve středu 24. 1. 2024 v ranních hodinách v obci Dolní Lutyně na Karvinsku.

Informační středisko hasičů obdrželo informaci o nehodě v 5:44 hod. a na místo události vyjely okamžitě čtyři jednotky profesionálních hasičů Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) a dvě jednotky Hasičského záchranného sboru Správy železnic. Spolu s nimi zasahovala na místě události i Zdravotnická záchranná služba (ZZS), Letecká záchranná služba (LZS) a Policie ČR.

Hasiči po příjezdu na místo událost nejprve prováděli, bez použití vyprošťovacího hydraulického zařízení, vyproštění zraněných osob. Ty následně předali do péče ZZS.

Na místo vzlétl vrtulník LZS z Ostravy, vyjelo velkokapacitní vozidlo Volvo, posádky ze základen Orlová a Karviná, stejně jako tým pro specializované činnosti. Následně byla k zásahu dovolána také bohumínská posádka. O zraněné se tedy staralo celkem šest týmů ZZS.

Jedné osobě již záchranáři nemohli pomoci, svým zraněním podlehla bezprostředně po kolizi. Na místě události probíhalo třídění účastníků nehody a týmy ošetřovaly celkem 20 pacientů ve věkovém rozpětí sedmnácti až pětašedesáti let. Utrpěli vesměs lehčí a středně těžká poranění, a to hrudníků, hlav, končetin a páteře.

Po poskytnutí přednemocniční neodkladné péče bylo postupně 18 osob transportováno do okolních nemocnic – v Karviné, Havířově, Bohumíně, a dále do Městské a Fakultní nemocnice Ostrava. Dva zranění byli ošetřeni na místě zásahu, jejich stav nevyžadoval přepravu do zdravotnického zařízení,

popsal situaci z pohledu ZZS mluvčí Lukáš Humpl.

Následovala evakuace nezraněných osob do přistaveného autobusu HZS MSK tak, aby byl cestujícím zajištěn tepelný komfort a rovněž psychosociální pomoc, kterou poskytovali interventi nejen HZS MSK, ale také ZZS a PČR. Po ztotožnění všech cestujících ze strany PČR následoval převoz nezraněných cestujících na předem určené místo. Po dobu převozu byl, pro případ potřeby, na palubě autobusu rovněž přítomen intervent HZS MSK.

„Na místo nehody byl pro vyproštění vlaku vyslán vyprošťovací tank HZS Správy železnic. Na trati mezi Bohumínem a Karvinou byla z důvodu nehody zavedena náhradní doprava. Dálkové vlaky jezdí odklonem. Předpokládaná doba omezení na trati je zatím plánována do sobotního dopoledne“, upřesnil mluvčí hasičů Spravy železnice Martin Kavka.

25. 1. 2024

Přes noc probíhalo odklízení fragmentů podvozku. Na řadu přijde postupné odstraňování poškozeného vagónu, odklizení lokomotivy a nakolejování železničního vozu. Zprovoznění trati po první koleji je odhadováno na 27. 1. 2024 ve večerních hodinách.

Po 15. hodině hasiči Správy železnic odstranili poslední zbytky nehody a předali místo správě trati.

Sdílet