Do Malé Skály dorazila z dílen firmy KOBIT – THZ nová Scania s velkou nádrží na hasivo a kabinou pro družstvo
Obec Malá Skála pořídila pro svou jednotku sboru dobrovolných hasičů novou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Scania. Automobil vyrobila firma KOBIT – THZ, s úhradou kupní ceny – tedy 9 189 950 korun včetně DPH – pomohla zřizovateli Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod.
Podvozek
Třínápravové šasi Scania P500 disponuje připojitelným pohonem předních kol, nechybí uzávěrky diferenciálů. Řadový šestiválcový motor o výkonu 368 kW je spřažen s automatizovanou převodovkou se systémem Opticruise, brzdám pomáhá hydrodynamický retardér. Obojí výrazně přispívá ke komfortu řidiče a bezpečnosti jízdy.
Kabina CP28L je šestimístná, na jejím levém boku je sdružená zásuvka Rettbox-air, která slouží pro doplňování tlakového vzduchu a dobíjení a konzervaci akumulátorů skrze inteligentní dobíjecí zařízení instalované ve vozidle. Zásuvka se po nastartování samočinně odpojí.
Jako komunikační prostředky vozu slouží jak analogová vozidlová radiostanice, tak digitální vozidlový terminál. Druhé obslužné místo je v zadní části vozu u ovládacího panelu čerpadla. Velitel má v dosahu výjezdový tablet.
Mezi dýchacími přístroji v opěradlech zadní řady sedadel je trojice náhradních tlakových lahví, dva zbývající přístroje jsou uchyceny v kabině. V šesti dobíjecích úchytech jsou umístěny ruční radiostanice, v dalších šesti pak ruční svítilny.
Pod druhou řadou sedadel je vytvořen úložný prostor pro drobné požární příslušenství přístupný shora.
Světelné a zvukové výstražné zařízení je modročervené kombinace s červenou částí rampy na levé straně vozu, tóny lze měnit tlačítkem houkačky.
Nástavba
Konstrukce účelové nástavby je vyrobena z profilů ze slitiny lehkých kovů spojených technologií prizmatických šroubovaných spojů a je řešena modulově. Přední a zadní část tvoří schrány s příslušenstvím, mezi nimi je uchycena nádrž na hasivo.
Spodní část předních úložných prostor lze vyklopit a zlepšit tak dosah hasičů pro příslušenství, zároveň tak u zásahu vznikne i rychlé sedátko – nosnost je 160 kg.
Nádrž je z nerezavějící oceli, pojme 8 500 litrů vody a 510 litrů pěnidla. Aktuální množství signalizují LED stavoznaky na obou bocích nástavby. Stavoznaky signalizují úrovně 20, 40, 60, 80 a 100 %.
Na horní pochůzné plošině nástavby je přípojný bod pro lafetovou proudnici.
Čerpací jednotka dosahuje jemnovitého výkonu 3 000 litrů za minutu v nízkotlakém režimu, umožňuje i vysokotlaký nebo kombinovaný provoz. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.
Mezi kabinou a nástavbou najdeme pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s LED světlomety o celkovém světelném toku 20 000 lumenů. Vysunout ho lze až do výšky 5 metrů nad úroveň terénu, nechybí možnost automatického složení do přepravní polohy. Bezprostřední okolí automobilu osvětlují světla na bocích a zadní části nástavby.