Drážním hasičům pomáhá TereZa, informační systém podpory operačního řízení umožňuje i komplexní komunikaci a navigaci
Informační systém TereZa pomáhá hasičům Správy železnic koordinovat činnost při mimořádných událostech. Nasazení systému výrazně zvýšilo možnosti komunikace jednotek na místě zásahu a rozsah podpory pro velitele zásahu.
Organizace zásahu při mimořádné události na železnici je velmi náročná na komunikaci. Nejen, že je nutné koordinovat činnost složek IZS, ale do hry vstupuje i množství dalších subjektů. Jsou to například dispečinky a pohotovostní pracovníci železničních dopravců, dispečinky řízení železničního provozu, provozuschopnosti železniční infrastruktury, terénní techničtí pracovníci Správy železnic na místě události, vyšetřovatelé Policie ČR, vyšetřovatelé Drážní inspekce i samotné Správy železnic.
Systém TereZa je propojen i s krajskými operačními středisky Hasičského záchranného sboru České republiky.
Zajistit v tomto prostředí bezpečné a co nejrychlejší provedení záchranných, likvidačních a následně i obnovovacích prací je možné pouze s pomocí účinných komunikačních prostředků využívajících multimédií, tedy textových, hlasových i obrazových zpráv. Telefon a vysílačka zde zkrátka nestačí.
Hasičský záchranný sbor Správy železnic systém TereZa – tedy TERénní ZAřízení – dlouhodobě využívá a rozvíjí, klíčovou vlastností je snadné ovládání, zejména pro hasiče v terénu. Umožňuje posílat nejen textové zprávy a fotografie, ale rovněž videa či hlasové zprávy.