Hasiči z ÚJV Řež, a. s. mají ve vozovém parku další Scanii, kombinovaný vůz dodala firma KOBIT – THZ
Ústav jaderného výzkumu Řež pořídil pro svou podnikovou jednotku nový kombinovaný hasicí automobil, vůz na podvozku Scania dodala hasičům firma KOBIT – THZ.
Scanii hasiči slavnostně převzali v pátek 22. listopadu 2024 před hasičskou stanicí v areálu společnosti za přítomnosti řady významných hostů.
Úvodní proslov pronesl generální ředitel ÚJV Řež Martin Ruščák, zúčastnil se i ředitel úseku Správa a provoz Karel Paleček a vedoucí nákupu René Ščibravý. Prohlídkou vozu pak přítomné odborně provedli Blažej Uhrinčat a Luděk Holub z oddělení Bezpečnost a ochrana.
Mezi hosty nechyběla starostka obce Michaela Peigerová a zástupce jednotky Sboru dobrovolných hasičů Husinec, pan Strnad. Zúčastnil se také Zdeněk Kustl, velitel jednotky HZS podniku ČEZ, a. s., Klasická energetika, který předtím pomohl s technickou specifikací vozidla. Přítomen byl také ředitel územního odboru Mělník HZS Středočeského kraje, plukovník Jaroslav Gabriel.
Poctou pro událost byla účast náměstka pro Integrovaný záchranný systém hlavního města Prahy, plukovníka Jaromíra Piesche, se kterým ÚJV Řež aktuálně připravuje spolupráci s novou hasičskou stanicí v Březiněvsi. Ta bude od 1. ledna 2025 nejbližší profesionální jednotkou, která Řeži v případě potřeby může přijet na pomoc.
V areálu ÚJV Řež v Řeži u Prahy je provozována řada vysoce specializovaných technologických zařízení se speciálním bezpečnostním režimem. Mimo jiného jsou zde umístěny i dva výzkumné jaderné reaktory a s nimi související technologické zázemí pro práci s radioaktivními materiály. Vybavení a výcvik složek hasičského a záchranného sboru ÚJV Řež proto musí odpovídat těmto vysokým nárokům.
Ve slavnostní uniformě dorazila také zástupkyně jednotky Sboru dobrovolných hasičů z Libčic nad Vltavou (a zároveň specialistka podnikového marketingu) Jana Tahalová. Hasiči z Libčic pomáhají v Řeži při událostech, které vyžadují využití člunů nebo záchranu z vody. Mezi hosty byl i bývalý velitel podnikových hasičů, Dalibor Procházka.
Výkon čerpadla automobilu je 2000 litrů za minutu. Scania veze 2000 litrů vody a 300 litrů pěnidla, sestavu hasiv doplňuje 120 kilogramů oxidu uhličitého a 240 kilogramů prášku. Nechybí zařízení CAFS LSA3000 pro výrobu pěny stlačeným vzduchem.
Jako kompletní funkční celek kombinuje LSA3000 všechny jednotlivé komponenty systému CAFS v jednom modulu. Na základním rámu je vozidlo vybaveno vestavěným čerpadlem, kompresorem, tlakovým směšovacím systémem a dávkováním pěny.
Kabina je dvoumístná, mezi sedadly jsou v dobíjecích úchytech uloženy dvě ruční radiostanice a dvě svítilny. Nástavba je řízena pomocí dotykového tabletu.
O pohon Scanie s rozvorem náprav 2 950 mm se stará řadový přeplňovaný šestiválec DC13 o výkonu 324 kW splňující emisní normu Euro 5. Převodovka GRS905 je dvanáctistupňová a samozřejmě automatická.
KHA je v prostoru místa nástupu strojníka vybaven samostatnou 24V zásuvkou pro dobíjení akumulátorových baterií a samostatným přípojným místem pro doplňování tlakového vzduchu.
Kabina osádky je vybavena analogovou radiostanici Motorola DM 4600, v prostoru ovládacího panelu čerpací jednotky je umístěn mikrofon a reproduktor jako její druhé obslužné místo. Nechybí topení nezávisle na chodu motoru a jízdě.
Přední část kabiny osádky je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem s tažnou sílou 51 kN a jištěním proti přetížení.
Osvětlení prostoru okolo účelové nástavby je zajištěno vně umístěnými zdroji neoslňujícího světla, částečně zapuštěnými do bočních stěn a do zadní části.