Pátek 20. prosince 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

SDH Olbramovice

Představení sboru a jeho repasované CAS 32 Tatra 138.

V sobotu 11. 12. 2004 jsem byl pozván na výroční valnou hromadu Sboru dobrovolných hasičů v obci Olbramovice u Benešova.SDH Olbramovice,který v roce 2006 oslaví již 110 let své existence, je zařazen jako JPO kategorie 3,v roce 2002 měl 17 výjezdů a v loňském roce 2003 měl 12 výjezdů,v le­tošním roce je zaznamenán zatím pouze 1 zásah.Je to dáno repasí vozu CAS 32,ten byl většinu roku mimo výjezd.Sbor disponuje technikou DA – Avia 31 a již zmíněnou letošní rok vlastními silami repasovanou CAS 32 Tatra 138.Členové výjezdové jednotky jsou školeni na nositele DT,sbor vlastní DP Saturn S 5.Zásahové oděvy jsou nomexové Fireman III Deva F-M a před několika dny bylo zakoupeno pro JPO 6 ks nových přileb Dräger.SDH má v současnosti 155 členů včetně žen a družstva mladých hasičů,výjezdová jednotka má 19 členů.
Samotná výroční valná hromada začala představením hostů a poté se již začalo bilancovat.Závěrem celého slavnostního večera bylo předání medailí členům SDH a poté byla z rukou pana Karla Drábka,býv.VJPO HZS ÚO Benešov,nyní náměstka starosty okresního SH ČMS připnuta na sborový prapor zlatá stuha k výročí 140 let dobrovolného hasičstva u nás.V programu valné hromady mimo standardního výčtu činností byla velmi kladně hodnocena starostou SDH panem Petrem Šmídkem renovace výjezdového vozu CAS 32 Tatra 138,která se podařila za minimum prostředků.Celkové náklady na renovaci vozu jsou ve výši 121.871 Kč.Hlavní podíl na ní měl krom řady jiných hasičů i civilistů pan František Zoul,velitel jednotky,jinak hasič z povolání a samozřejmě také OÚ Olbramovice,který uvolnil finanční prostředky.
Z těch byl pořízen nový motor a vyřazené vozidlo CAS 32 T 148.Z něj byla sejmuta nástavba,která se nacházela v mnohem lepším stavu,než ta na původním voze.To samé se dá říct i o kabině, ta byla jako nová.Po montáži nového motoru se na starý vůz namontovala nástavba a kabina.Z nástavby bylo odstraněno pěnidlo čímž se zvýšil objem vodní nádrže na 6600 litrů.Pěnidlo se nyní vozí v barelech na nástavbě.Po montáži nástavby byl proveden nástřik celého vozidla.Dále se musel vyřešit drobná problém a to umístění výstražné rampy AZD 530.Protože kabina pochází z vojenského vozu, má tudíž na střeše poklop.Ten překážel klasickému uchycení rampy.Nakonec byl vyroben držák,na který se rampa namontovala.Díky tomu je trochu předsunuta mimo plochu střechy.Když bylo vše dokončeno,nastal další problém.Nefungoval náhon na čerpadlo.Hasiči si s tím nakonec poradili díky radám zaměstnanců firmy Komet Pečky.Po překonání všech potíží byl vůz zařazen na konci léta zpět do výjezdu,ale naštěstí nebyl zatím potřeba.Závěrem mi nezbývá nic jiného,než poděkovat za příjemě prožitý večer a popřát hasičům z Olbramovic mnoho úspěchů při jejich bohulibé činnosti a když už budou někde potřeba,tak ať jim opravdu krásně zrenovovaná Tatra slouží bez závad.
Sdílet