TA – L 3 R Nissan Patrol GR Wagon
Malý chemický automobil Hasičského záchranného sboru ČD Praha.
Představujeme rychlý zásahový automobil na likvidaci chemických havárií, který je již 10 let zařazen ve výjezdu pražských drážních hasičů na HS-1 Chodovská. Je postaven na podvozku Nissan Patrol GR Wagon, jeho zástavbu provedla dnes již neexistující firma Sanim Český Brod. V době svého vzniku byl jediný svého druhu v celé republice a zřejmě je tomu tak dodnes. Malý chemický automobil, tzv. malý oleják s dřívějším drážním označením TA/O-1 byl postaven z důvodu potřeby rychlého dojezdu na místo události, která když je menšího rozsahu, tak jí osádka 1+1 může za pomoci poměrně rozsáhlého vybavení sama likvidovat, nebo jede jako první vůz, který doplňuje velký chemický vůz na podvozku Avia.Nissan Patrol pro HZS ČD Praha byl zakoupen v prosinci roku 1994, poté firma Sanim provedla jeho přestavbu na požární automobil s označením RZA-1, to se užívalo sice pro ,,nůžky,, ale jiné oficiální značení nebylo. Vozidlu firma odstranila zadní sedadla a poté mu byla zvýšena střecha, ve které je umístěno vysunovací plato pro vybavení. Dále byla vyrobena vyjížděcí konstrukce na přepravky, ve kterých je další četné vybavení. Do vozu byla provedena také zástavba vysokotlakého hasícího zařízení Wap a vodní nádrže na 120 l. Po finální barevné úpravě byl v květnu 1995 předán do výjezdu HZS Českých drah v Praze.
Od svého předání Nissan absolvoval opravdu mnoho výjezdů k DN, chemickým či ropným haváriím, má najeto několik desítek tisíc kilometrů a ač na to vůbec nevypadá, je dnes dle svého stáří a používání u hasičů již téměř ,,dědečkem automobilem,, .
Ještě zmíním jednu úpravu, která se provedla po několika měsících jeho používání. Vzhledem ke stálému značnému zatížení byl automobil pro zlepšení jízdních vlastností vybaven novými soutěžními tlumiči ,,Dakar,, .
TTD
Typ : Nissan Patrol GR Vagon
Výrobce : Nissan M.C. Tokyo, Japonsko/Sanim Igni s.r.o. Český Brod
Motor : řadový šestiválcový vodou chlazený turbodiesel OHC Nissan RD 28 T s nepřímým vstřikováním paliva
Zdvihový objem : 2.826 ccm
Max. výkon : 85 kW při 4.400 ot/min
Max. točivý moment : 235 Nm při 2.400 ot/min
Pohon : volba pohonu 4×2/ 4×4,
automatické volnoběžné náboje předních kol
Převodovka: pětistupňová s přímým řazením,
synchronizovaná redukční převodovka
Max. povolená rychlost : 145 km/h
Max. rychlost : 160 km/h
Zrychleni z 0 na 100 km/h : 22 s
Osádka : 1+1
Délka : 4.810 mm
Šířka : 1.800 mm
Výška : 2.240 mm
Rozvor : 2.970 mm
Pohotovostní hmotnost : 2.530 kg
Užitečné zatížení : 170 kg
Max. celková hmotnost : 2.700 kg
Brodivost : 600 mm
Stoupavost : 45°
Boční náklon : 46°
VRZ : Fedral Signal Jet Sonic, PA 300
Teleskop : 6.5 m světlo/anemometr
Naviják WARN
Závěs : Nissan KE 500
Hmotnost přívěsu : brzděný 3.500 kg, nebrzděný 750 kg
Vybavení
RDST Bendix/King
Anemometr AN 953 + vyhodnocovač
Svítilny Streamlight Survivor
2 x IDP Dräger PA 54/94
2 x přetlakový oblek OPCH PO 90
Lékárna + AMBUVAK
2× mrtvý muž MSA FIREFLY II
Vysokotlaké hasící zařízení WAP hadice 50 m
Chemický odstraňovač ropných látek
Odchytové nádoby
Nerez vana
VRVN 1
2 x PHP PG 6
Tlaková láhev vzduch 7 l
Velké nejiskřící nářadí AMPCO/USA
Kufr 1 – sada malého nejiskřícího nářadí AMPCO/USA
Kufr 2 – těsnící tmely PIG, těsnící pasty Vetter, gumové a dřevěné ucpávky
Kufr 3 – malá laboratorní souprava
Nádoba se sorpčním indikátorem UNI SAFE
Sada tmelů Plug-N-Dike
Ženijní nářadí
Žebřík
Norné stěny
Přepravky
Sorbenty Öl-Ex, UNI SAFE
Plastické těsnící desky Plug-N-Dike
Tlakové hadice, ovládací prvky a těsnící podušky Vetter
Těsnící kufr Vetter
Přísavná poduška s popruhy
Malé čerpadlo na kapalné uhlovodíky MTE MV 12 – 12 V s příslušenstvím
Lehké ochranné oděvy Tyvek 5 x
Odchytové misky
Sorpční tkaniny
Sběrné pytle
Sběrné síťky
Vytyčovací pásky
Těsnění na výtoková hrdla cisteren
načíst další obrázky ↓