Neděle 24. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Pražští medvědi

I pražští hasiči dostali pod stromeček několik čtyřkolových dárečků, všechny na podvozcích firmy Mercedes-Benz.

Těsně před koncem nového roku dostal pražský útvar hned pět nových aut – tři MB Atego 1528 F 4×2 CAS-K24, a po jednom MB Vario 815D 4×2 PPLA-3 a MB Vito VA.

Prvně zmíněné Atega jsou v provedení pro posádku 1+5, mají automatickou převodovku a nástavbu z materiálu PlastisolŇ od THT Polička. Všechny jsou určeny pro CPS v Sokolské, kde nahradí dva Dennisy Rapier a jeden Sabre s nástavbami firmy Dennis UK, oproti nim má ale pouze jeden z nich naviják na předním nárazníku. Vozidla stále nejsou zařazena ve výjezdu, protože probíhají přestavby vnitřních prostor nástavby. Pro všechny rýpaly poznamenám jen to, že to není vinou THT. Jakmile budou náležitě upravena a vybavena, objeví se tu i fotky otevřených rolet, zatím se musíte spokojit se zavřeným autem. Jinak ve vybavení najdete elektrocentrálu Honda s osvětlovacím stožárem, JMP Husqvarna 265, rozbrus Partner, 12m výsuvný žebřík, plovoucí čerpadlo Macximum atd.

Základní TTD:
Typ podvozku: MB Atego 1628 F 4×2
Motor: OM 906 LA.III / 4
Objem: 6374 ccm
Výkon 205 kW při 2200 ot/min
Max.rychlost: 100 km/h s omezovačem
Výbava podvozku: automatická převodovka, ABS, retardér
Posádka: 1+5
Délka: 8030 mm (8480 mm verze s navijákem)
Šířka: 2550 mm
Výška: 3000 mm
Celková hmotnost: 15000 kg
Nádrže: 2500 l voda / 200 l pěnidlo
Čerpadlo: Godiva GMA 2700

Dalším přírůstkem je skříňový MB Vario 815D 4×2 pro protiplynovou službu s vestavbou mobilní chemické laboratoře opět od firmy THT Polička. Vozidlo je v současné době těsně před zařazením do výjezdu, kde nahradí ojeté Iveco TurboDaily 4×4. Stejně se ale musíte opět spokojit jen s fotografiemi nenazbrojeného vozidla, protože jsem se na petřinskou stanici, kde je umístěno, zatím nedostal. K vybavení patří elektrocentrála Honda s osvětlovacím stožárem, počítačová databáze chemických látek, sady měřících trubiček a měřící přístroje, chemické obleky atd.

Základní TTD:
Typ podvozku: MB Vario 815 D 3700 4×2
Motor: OM 904 LA.III / 7
Objem: 4249 ccm
Výkon 110 kW při 2200 ot/min
Max.rychlost: 125 km/h
Výbava podvozku: manuální převodovka, ABS
Posádka: až 1+4
Délka: 6215 mm
Šířka: 2205 mm
Výška: 2970 mm
Celková hmotnost: 7490 kg

Posledním přírůstkem je MB Vito 111 CDi VA pro vyšetřovací skupinu, které nahradilo již značně ojetý Ford Transit. Vozidlo je možné vidět na CPS v Sokolské, dodala ho firma Croy z Rakovníka.

Základní TTD:
Typ podvozku: MB Vito 111 CDi
Motor: 646.982 MC2
Objem: 2148 ccm
Výkon 80 kW při 3800 ot/min
Max.rychlost: 162 km/h
Výbava podvozku: manuální převodovka, ABS
Posádka: 1+5
Délka: 4995 mm
Šířka: 1905 mm
Výška: 2070 mm
Celková hmotnost: 2770 kg

Závěrem bych chtěl poděkovat strojnímu oddělení, konkrétně Petrovi Varyšovi, za poskytnutí TTD a dalších informací a Honzovi Kostíkovi za fotky vyšetřovacího Vita. Doufám, že sem budu moct v nejbližší době dát i fotky nazbrojených aut.

Pro Požáry.cz Hynek Obroučka, foto autor(MB Atego a Vario) a Jan Kostík (MB Vito).

Pro všechny: klidně si fotky pro sebe kopírujte, ale pokud se někde objeví bez mého souhlasu, budu zlej!!!
Sdílet